اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

عضویت 1264 بیمار در انجمن حمایت از بیماران کلیوی همدان

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی در استان همدان از عضویت یک‌هزار و ۲۶۴ بیمار در این مجموعه خبر داد.

عضویت 1264 بیمار در انجمن حمایت از بیماران کلیوی همدان

ابوالفضل میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از عضویت یک‌هزار و ۲۶۴ بیمار در انجمن حمایت از بیماران کلیوی در استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۵۷۵ نفر از طریق دستگاه، دیالیز خونی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ بیمار در بیمارستان‌های استان دیالیز می‌شوند و ۱۱ بیمار نیز در منزل و نیازی به دستگاه دیالیز ندارند گفت: ۵۴۳ بیمار پیوند کلیه انجام داده‌اند و تحت مراقبت هستند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی دفتر نمایندگی استان همدان با بیان اینکه متاسفانه ۱۳۵ بیمار نیز نارسایی کلیه دارند اما هنوز کار آنها به دیالیز نکشیده است افزود: برای بیماران دیالیزی در استان ۱۰۱ تخت فعال است و خدمات ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جز شهرستان درگزین همه شهرستان‌های استان دارای مرکز دیالیز هستند و خدمات ارائه می‌شود عنوان کرد: سال گذشته ۲۳۱ بیمار دیالیزی پذیرش شد که ۲۵ نفر پیوند کلیه شدند و متاسفانه چند نفر نیز فوت کردند.

میرزایی با اشاره به اینکه در این سال چند نفر از بیماران نیز جابه‌جا شدند گفت: تقریبا در طول سال ۱۸ تا ۲۰ درصد به بیماران دیالیزی اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته  ۲۵ مورد پیوند کلیه انجام شد که ۲۳ مورد در تهران و تنها دو مورد در همدان بود ادامه داد: از این ۲۵ نفر ۱۴ نفر از فرد زنده و ۱۱ نفر نیز از بیماران مرگ مغزی کلیه گرفتند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی دفتر نمایندگی استان همدان در ادامه از ارائه خدمات به بیماران کلیوی استان سخن گفت و افزود: خوشبختانه در سطح کشور خدمات دیالیز رایگان است و وجهی پرداخت نمی‌شود مگر اینکه فرد بیمه نباشد.

تمام بیماران کلیوی زیر مجموعه انجمن دارای بیمه درمانی هستند

وی با بیان اینکه اگر بیماران کلیوی بیمه نداشته باشند ابتدا با بیمه سلامت رایزنی می‌کنیم و بعد سایر بیمه‌ها که زیر پوشش بیمه‌ای قرار گیرند خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام بیماران کلیوی زیرمجموعه انجمن دارای بیمه درمانی هستند.

میرزایی با اشاره به اینکه دفترچه بیماران کلیوی به صورت الکترونیک است و به عنوان بیمار خاص نیز شناخته می‌شوند گفت: تعرفه دارو و درمان این بیماران کمتر از سایر بیماران محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مددکاری و کمک به خانواده بیماران نیازمند مالی همواره مورد توجه بوده است گفت: با کمک خیرین هر ماه بیش از ۱۰ میلیون تومان برای این بیماران مستمری پرداخت می‌شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی دفتر نمایندگی استان همدان خاطرنشان کرد: با برخی از آزمایشگاه‌های استان هماهنگ شده تا بیماران کلیوی خدمات آزمایشگاهی رایگان دریافت کنند و گاهی داروخانه‌ها نسخه دارویی رایگان برای این بیماران می‌پیچند.

وی با اشاره به اینکه با تعدادی از وکلا نیز صحبت شده تا مشاوره رایگان به این بیماران ارائه دهند گفت: در حال حاضر بیماران دیالیزی یعنی ۵۷۳ بیمار استان، راهی جز پیوند کلیه ندارند که البته برخی به دلیل بالا بودن سن، ناتوانی جسمی و ناسازگاری بدنشان شرایط پیوند را ندارند.

میرزایی با بیان اینکه هر سال بیشتر از ۵۰ نفر در لیست پیوند کلیه انجمن بیماران کلیوی استان هستند  افزود: هماهنگی پیوند کلیه از فرد زنده و بیمار مرگ مغزی برای بیماران کلیوی در این انجام صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌ در تامین هزینه احتمالی عمل پیوند نیز مورد توجه انجمن است بیان کرد: انجمن بیماران کلیوی موسسه‌ای خیریه است و هیچ کمک دولتی ندارند و صرفا مردمی اداره می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول