اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن لایحه کمک 40 میلیارد دلاری به اوکراین را حین سفر آسیایی امضا کرد

طبق اعلام کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا لایحه‌ ارائه حدود ۴۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت حمایت نظامی از این کشور را امضا کرد.

بایدن لایحه کمک 40 میلیارد دلاری به اوکراین را حین سفر آسیایی امضا کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید اعلام کرد، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (شنبه) لایحه‌ای را برای ارائه نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت حمایت نظامی از این کشور امضا کرد. 

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، این قانون که از سوی کنگره با حمایت دو حزبی تصویب شد، تعهد ایالات متحده به اوکراین را در زمان عدم اطمینان در مورد آینده جنگ تعمیق می‌کند. این بودجه برای حمایت از اوکراین تا ماه سپتامبر در نظر گرفته شده است.

قانون جدید ۲۰ میلیارد دلار کمک نظامی که جریان ثابتی از سلاح‌های پیشرفته را تضمین می‌کند، همچنین ۸ میلیارد دلار حمایت اقتصادی به طور عمومی، ۵ میلیارد دلار برای رسیدگی به کمبود جهانی غذا که ممکن است در نتیجه فروپاشی کشاورزی اوکراین ایجاد شود و بیش از یک میلیارد دلار برای کمک به پناهندگان را شامل می‌شود.

طبق این گزارش، بایدن این لایحه را در شرایط غیرعادی امضا کرد. به گفته یکی از مقامات کاخ سفید، از آنجایی که او در میانه سفر به آسیا است، یک مقام آمریکایی نسخه‌ای از این لایحه را در یک پرواز تجاری به سئول برد تا رئیس‌جمهور آمریکا آن را امضا کند.

به گزارش رویترز به نقل از کاخ سفید، بایدن که برای اولین دیدار خود با رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی در سئول به سر می‌برد، همچنین لایحه‌ای را با هدف بهبود دسترسی به شیرخشک نوزاد امضا کرد.

در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و گفت که قصد اشغال قلمروهای اوکراین را ندارد و هدف این عملیات خلع سلاح و نازی زدایی اوکراین است.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ایالات متحده و همپیمانان این کشور با وضع حجم وسیعی از تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه و تسریع کمک‌های تسلیحاتی به کی‌یف پاسخ دادند و «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن هشدار داده است که تسلیح اوکراین از سوی غرب تهدید مستقیمی برای امنیت اروپا و جهان خواهد بود. وی تصریح کرد که مسکو از حامیان رژیم کی‌یف می‌خواهد که به ترغیب خونریزی پایان دهند و به طور جدی به پیامدهای فعالیت‌های خود در اوکراین بیاندیشند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول