اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

طرح جامع مدیریت پسماند مرکز و شمال همدان تصویب شد

طرح جامع مدیریت پسماند مرکز و شمال استان همدان تصویب شد.

طرح جامع مدیریت پسماند مرکز و شمال همدان تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس همدان،  بعد از ظهر امروز کارگروه مدیریت پسماند استان همدان با ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با دستور کار بررسی روند کار ناحیه جنوبی محل دفن پسماند استان و تصویب طرح جامع مدیریت پسماند مرکز و شمال استان و ایجاد ایستگاه‌های موقت انتقال پسماند در این ناحیه برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان در این جلسه با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند مرکز و شمال استان ۱۴ ایستگاه انتقال پسماند توسط شهرداری های شهرهای شمال استان به روش استاندارد ایجاد شود اظهار کرد: باید از دفن سنتی پسماند فاصله بگیریم و به سمت استانداردسازی سایت‌های مدیریت پسماند گام برداریم و به این منظور نیاز است کارها سرعت بیشتری داشته باشند.

فرزاد تیموری ادامه داد: هرچه سایت‌های مدیریت پسماند استاندارد شوند، نگرانی‌ها در خصوص سلامت و تخریب محیط زیست ناشی از پسماند کمتر خواهد بود.

وی  بیان کرد: شهرداری‌های ناحیه شمال استان سکوی انتقال پسماند را راه‌اندازی کنند تا در نهایت زباله‌ها، به سایت مدیریت پسماند شهرداری همدان منتقل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان اظهار کرد: زباله‌های پراکنده پلاستیکی در حاشیه راه‌های استان مشهود است و باید از ظرفیت فرمانداری‌ها، بسیج، بخشداری ها، دهیاری‌ها، اداره راه و حفاظت محیط زیست به منظور رفع این مشکل و جمع‌آوری پسماندهای حاشیه راه‌ها استفاده حداکثری شود.

وی در ادامه تاکید کرد: پسماند و زباله در صورت مدیریت صحیح و استانداردسازی مدیریت پسماند، می‌تواند به عنوان پتانسیل اشتغالزایی ناشی از پردازش و بازیافت، سهم مهمی در اقتصاد استان داشته باشد.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان همدان نیز بیان کرد: مطابق با قانون، بخشداری‌ها نسبت به جمع آوری پسماند حاشیه راه‌ها وظیفه دارند و ادارات راهداری موظف به همکاری با بخشداری‌ها در این زمینه هستند.

سیده مریم محمدی افزود: سرانه تولید پسماند در استان بالا است  و برخی از شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان نسبت به مدیریت اصولی و استانداردسازی مدیریت پسماند اهتمام لازم را ندارند.

وی بیان کرد: حفاظت محیط زیست در این شرایط ناچار به صدور اخطاریه و معرفی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها به مراجع قضایی است زیرا این مسئله با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد.

سرپرست حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه ناحیه‌بندی پسماندهای استان به دو منطقه شمالی و جنوبی در سال ۹۴ در کارگروه مدیریت پسماند استان مصوب شد، ادامه داد: سال ۹۷ گزارش‌های ارزیابی محل در مورد ناحیه جنوبی مدیریت پسماند استان(ملایر) به پایان رسید و هفت سال است که از این موضوع گذشته است و هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مراحل ابتدایی و مطالعاتی کار به پایان رسیده است، در صورت پیگیری مجری طرح و رفع موانع پیش رو انتظار می‌رود این طرح در سال جاری وارد فاز اجرایی شود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول