اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

دانشگاه آزاد دارای بزرگترین زیرساخت‌های حوزه نوآوری در منطقه غرب آسیاست

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد دارای بزرگترین زیرساخت‌های حوزه نوآوری در منطقه غرب آسیاست.

دانشگاه آزاد دارای بزرگترین زیرساخت‌های حوزه نوآوری در منطقه غرب آسیاست

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی عصر امید که امروز در مهمانسرای حافظ واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در طول 40 سال فعالیت پرافتخار خود فراز و فرودهایی را پشت سر گذاشته و افراد بسیاری برای رشد و بالندگی آن تلاش کرده اند. این دانشگاه سرمایه و ثروت ملی و متعلق به همه مردم کشور است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سرمایه ملی دارای سه ویژگی خاص است، اظهار داشت: این دانشگاه دارای بزرگترین زیرساخت های حوزه علم، فناوری و نوآوری در منطقه غرب آسیا است. واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دارای انواع آزمایشگاه ها، تجهیزات، کارگاه ها و . هستند که در نوع خود بی نظیر است. 

دهقانی فیروزآبادی، وجود بیش از  30 هزار عضو هیأت علمی عملیاتی، فناور و آشنا با کسب و کار و همچنین یک میلیون دانشجوی فعال در سراسر کشور را ویژگی های دیگر دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: اساتید این دانشگاه عموماً صاحبان کسب و کار و فعالان اقتصادی هستند که تمایل به حضور در محیط های دانشگاهی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی را دارند. این موضوع یک ظرفیت علمی برای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرده است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: گستردگی منطقه ای و کشوری دانشگاه آزاد اسلامی ویژگی دیگر این دانشگاه است. این دانشگاه در کل کشور و حتی خارج از کشور دارای واحدهای دانشگاهی است. به همین دلیل موضوعات پژوهشی که فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می کنند، عموماً نیازهای منطقه است، چرا که اساتید فناور کاملاً نسبت به نیازها، مشکلات و مسائل زیست بوم خود مطلع هستند.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی برخاسته از نیاز مردم و برای مردم است که در چهلمین سالگرد تأسیس خود یک حرکت جدی در حوزه علم و فناوری را آغاز کرده و نخستین گام آن برگزاری رویداد ملی عصر امید است که طلیعه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی است. 

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه بزرگترین وظیفه و رسالت دانشگاه، پرورش نیروی کارآفرین و بزرگترین جهاد دانشگاهی، ایجاد شغل و اشتغال است، گفت: حل مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... در گرو ایجاد اشتغال پایدار و نافع است. خیلی از مشکلات کشور در سایه کارآفرینی برطرف خواهد شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در چهلمین سالگرد تأسیس خود، یک تغییر پارادایم جدی به سمت دانشگاه کارآفرینی خواهد داشت.

وی به برگزاری رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی در خردادماه سال جاری در مصلی امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری این رویداد به دنبال تحقق سه هدف مهم است. دانشگاهیان و فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در این رویداد با توانمندی ها و پتانسیل یکدیگر آشنا می شوند و به یک خودباوری می رسند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه هزار شرکت فعال در حوزه فناوری و صنایع خلاق، هزار استارت آپ و ایده با 3 هزار محتوای برگزیده در رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی حضور خواهند داشت، گفت: قطعاً مردم، مسئولان، نهادهای تصمیم گیرنده، وزارتخانه ها، صاحبان کسب و کارهای خصوصی و همه افرادی که از این نمایشگاه بازدید می کنند، از دیدن این همه توانمندی و ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی شگفت زده خواهند شد، چرا که شرکت های دانش بنیان براساس نیازهای واقعی مردم شکل گرفته است. هر مشکلی که در کشور وجود دارد، بذر توسعه یک کسب و کار خواهد بود.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ظرفیت های عظیم دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار مردم کشورمان است، چرا که این دانشگاه یک ثروت ملی است که با دستور و حمایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) تأسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 50 هزار مترمربع از فضای دانشگاه در بهترین نقطه شهر در اختیار کسب و کارهای دانش بنیان و فناور قرار گرفته، گفت: تمام توان سخت افزاری، نرم افزاری و نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار صاحبان کسب و کار است. 

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: بیش از 1200 میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری و مشارکت برای رویداد عصر امید با صندوق های مختلف کشور به امضا رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه «رسانه» خط مقدم جهاد امروز کشور است، افزود: باید با تزریق ناامیدی، یأس، دلخوری و سیاه نمایی از سوی دشمنان و معاندان نظام و کشور مقابله کنیم و اجازه ندهیم جوانان ما را مأیوس و نا امید از آینده کنند.

رونمایی از پوستر رویداد ملی عصر امید

در ادامه نشست خبری با حضور دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و محمد علی اکبری سرپرست باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از پوستر رویداد ملی عصر امید رونمایی شد.

لازم به ذکر است در این نشست،  پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، مهندس عسکری غلامزاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و محسن مرادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد حضور داشتند و به سوالات خبرنگاران در زمینه های مختلف پاسخ گفتند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول