اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

اتمام انتخابات در استرالیا؛ موریسون شکست حزبش را پذیرفت

اندکی پس از بسته شدن مراکز انتخاباتی در استرالیا، نخست‌وزیر این کشور شکست حزب خود را پذیرفت.

اتمام انتخابات در استرالیا؛ موریسون شکست حزبش را پذیرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با بسته شدن درب‌های مراکز رأی‌گیری در استرالیا، پیش‌بینی رسانه‌های این کشور از شکست حزب محافظه‌کار به رهبری «اسکات موریسون» حکایت دارند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، به نظر می‌رسد «آنتونی آلبانیز» رهبر حزب کارگر استرالیا قادر خواهد بود به حاکمیت ۹ ساله محافظه‌کاران در این کشور پایان دهند.

به نوشته این روزنامه، نتایج اولیه منتشر شده حاکی از این است که حزب کارگر استرالیا توانسته بیش از ۷۰ کرسی از ۷۶ کرسی مورد نیاز برای تشکیل دولت را تصاحب کند. حتی اگر این حزب نتواند تمام کرسی‌های مورد نیاز را کسب کند می‌تواند با احزاب کوچکتر ائتلاف تشکیل دهد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، در حالی که هنوز میلیون‌ها رأی در استرالیا شمرده نشده‌اند، موریسون در برابر دوربین‌ها ظاهر شده و شکست در انتخابات را پذیرفت.

حزب کارگر استرالیا در این انتخابات وعده بهبود وضعیت اقتصادی را داده و قصد دارد حداقل دستمزد کارگران را افزایش دهد. این در حالی است که این کشور بیشترین نرخ تورم از سال ۲۰۰۱ را تجربه می‌کند.

با اینکه حزب کارگر استرالیا حزب چپ میانه‌رو این کشور محسوب می‌شود قصد دارد سیاست‌های دولت محافظه‌کار علیه چین را ادامه دهد.

این حزب در صورت تشکیل دولت قصد دارد در واکنش به حضور نظامی چین در جزایر سلیمان، آموزشگاه دفاعی اقیانوسیه را تأسیس کند تا به ارتش کشورهای همسایه تعلیم دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول