اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جشنواره دانش‌آموزی بازی‌های بومی محلی در سمیرم برگزار شد

رئیس اداره آموزش‌وپرورش سمیرم گفت: جشنواره بازی‌های بومی محلی مدارس عشایری با هدف ایجاد روحیه شور و نشاط و همدلی بین دانش‌آموزان، حفظ آداب‌ و رسوم عشایر به مدت یک روز در بخش وردشت برگزار شد.

جشنواره دانش‌آموزی بازی‌های بومی محلی در سمیرم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، محمد نادری رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان سمیرم در جشنواره دانش‌آموزی بازی‌های بومی محلی مدارس عشایری، اظهار کرد: این جشنواره با هدف ایجاد روحیه شور و نشاط و همدلی بین دانش‌آموزان، حفظ آداب‌ و رسوم عشایر و بازی‌های بومی محلی و حفظ هویت ملی منطقه‌ای به مدت یک روز در بخش وردشت برگزار شد.

وی افزود: سمیرم با ۹۴ مدرسه عشایری بیشترین تعداد مدارس عشایر استان پهناور اصفهان را به خود اختصاص داده است که در این جشنواره ۲۵۰ دانش‌آموز از ۹۴ مدرسه عشایری شهرستان در سه رشته ورزشی بومی محلی دال پلان، طناب‌کشی و چوب‌کشی حضور دارند و باهم رقابت می‌کنند.

مراد الیاس پور، فرماندار شهرستان سمیرم هم در این جشنواره بیان کرد: شهرستان سمیرم با ۴ هزار و ۷۰۰ خانوار عشایر و ۲۵ هزار نفر جمعیت است که نقش مهمی در حفظ فرهنگ سنتی بومی و محلی کشور دارند و سمیرم بزرگ‌ترین شهرستان عشایری کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عشایر دارای فرهنگ و آداب‌ورسوم سنتی می‌باشند برگزاری جشنواره‌ها بومی محلی می‌تواند در حفظ این فرهنگ و سنت کمک کند و دانش آموزان را بافرهنگ و سنت‌های قدیمی آشنا کند.

لیلا سادات ابطحی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان دارای شش منطقه عشایری با ۱۵۵ مدرسه عشایری و ۷ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم می‌باشد که بیشترین تراکم مدارس و دانش آموزان عشایر استان اصفهان در سمیرم است.

وی افزود: در کنار جشنواره بازی‌های بومی محلی مدارس عشایر سمیرم جشنواره استانی تدریس برتر مدارس عشایر استان به میزبانی سمیرم برگزار شد که در این جشنواره از ۳۲ معلم نمونه مدارس عشایر استان در این جشنواره تجلیل شد.

ابطحی بیان کرد: معلمان نمونه تدریس برتر مدارس عشایر از شهرستان‌های عشایری دهاقان، چادگان، شهرضا، فریدون‌شهر، جرقویه سفلی و سمیرم در این جشنواره حضور داشتند.

انتهای پیام /۶۳۱۱۱/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول