اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مشارکت خیران در اجرای ۱۰۰ پروژه بهداشتی درمانی همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا از مشارکت خیران در اجرای ۱۰۰ پروژه بهداشتی درمانی استان همدان خبر داد.

مشارکت خیران در اجرای ۱۰۰ پروژه بهداشتی درمانی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی مجذوبی صبح امروز آیین تجلیل از خیرین سلامت همدان اظهار کرد: خوشبختانه در استان همدان ۹۰۰ خیر نیکوکار در حوزه سلامت ورود کرده‌اند که در بیش از ۱۰۰ پروژه بهداشتی درمانی حضور دارند.

وی بیان کرد: این خیرین از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون در تجهیزات سرمایه‌ای، بیش از ۶ میلیارد تومان در تجهیزات مصرفی و بیش از ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در تامین کمک‌های مومناه نقش ایفا کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی این سینا به سهم ۲۱۱ میلیارد تومانی خیرین در پروژه‌های عمرانی و مشارکت ۲۱۶ میلیارد تومانی آنها در مجموع برنامه‌های حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت، فضای فیزیکی، تجهیزات پزشکی و در بخشی که کمتر مورد توجه واقع شده یعنی تحقیقات نیاز به مشارکت خیرین داریم.

وی با اشاره به تحصیل بیش از ۷ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: در حوزه دانشجویی و فرهنگی نیز مشارکت خیرین لازم است چرا که یک هزار ۶۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی و ۷۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که در موضوع تامین خوابگاه‌ها و پاویونها نیازمند همراهی خیرین هستند.

مجذوبی با تاکید به اینکه خوابگاه‌های متاهلان و پاویون‌ها نیاز تخصصی دانشگاه هستند گفت: خوشبختانه استان همدان از جمله استان‌های پیشرو در تامین خوابگاه‌های متاهلی است.

وی در تولید دانش‌بنیان‌ها نیز دانشگاه‌ها را نیازمند حمایت خیرین دانست و افزود: البته در این مسیر قرار داریم و پرشتاب پیشروی خواهیم کرد و تاکید مقام معظم رهبری در این موضوع مسئولیت ما را سنگین  می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا بیان کرد: مرکز جامع سرطان و خوابگاه متاهلی در راستای اهداف دانشگاه در روند احداث قرار دارند و در دیگر حوزه‌های درمانی و بهداشتی نیازمند مرکزی هستیم.

وی با بیان اینکه در بیمارستان فاطمیه نیازمند مرکزی هستیم تا اعمال جراحی تخصصی بانوان را با کادر بانوان انجام دهد عنوان کرد: لازم است مرکز خدمات درمانی جامع سالمندان نیز مبتنی بر چند تخصص در استان فراهم شود زیرا تا سال ۱۴۲۰ نرخ سالمندی به ۲۱ درصد می‌رسد و وجود مرکزی که شرایط درمانی و توانبخشی سالمندان را زیر پوشش قرار دهد، ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با بیان اینکه خداوند را شاکرم که امروز در جمع خیرین سلامت هستم اظهار کرد: خیرین، اهل حرکت هستند و به هر آنچه توصیه نیک بوده قبل از سفارش دیگران عمل کردند.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه شیطان مومنی که بخیل است را راحت‌تر به خود جذب می‌کند زیرا سخاوت زودتر افراد را عاقبت بخیر می‌کند گفت: در بدو اسلام، طی اسارت یکی از کفار به دست مسلمانان، کافری که به سبب برخورداری از ویژگی سخاوت مورد عنایت پروردگار واقع شده بود، آزاد شد و این نشان از ارزشمندی این ویژگی دارد.

وی تشریح کرد: یک سفر حج عمره برابر با آمرزش ۶۰ هزار گناه و ۶۰ هزار حسنه و ثواب بسیار است اما گره گشایی از کار مومن ۱۰ برابر این سفر معنوی در پیشگاه الهی ارج و قرب دارد.

امام جمعه همدان در ادامه افزود: امروز در شرایط سخت اقتصادی برخی خانواد‌ه‌ها بیمار دارند و در مضایقه مالی به سر می‌برند غیرت هموطنانی مثل خیران سلامت از عده‌ای دیگر گره‌گشایی می‌کند و این بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: هدف زندگی فقط افزایش سپرده بانکی نیست بلکه گره‌گشایی از مردم، حمایت از نیازمندان، درک بیشتر زیبایی‌های عالم برای خود و دیگران یکی از مسیرهای بندگی خداوند بوده و با این رویکرد، برخی می‌توانند هم خود به خوبی زندگی کنند و هم دیگران را مورد حمایت قرار دهند.

شعبانی بیان کرد: اقدامات مؤثری اتوسط خیرین سلامت در استان رخ داده که دولت باید کمک دهد در موقعیت مناسب از این اقدامات بهره‌وری صورت گیرد.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه باید در مقابل نیات خیرخواهانه خیرین سر تعظیم فرود آورد که زندگی‌بخش جامعه هستند اظهار کرد: توفیق انجام کار خیر از طرف خداوند نصیب انسان می‌شود اما هرکسی این امکان را ندارد که صاحب چنین توفیقاتی شود و چه بسیارند افرادی که با وجود اموال و ثروت بسیار، بخشندگی ندارند. 

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: گذر از مال و ثروت و قدرت سخت است و شجاعت و شهامت می‌طلبد اما ثروتی که برکت و بخشش در آن نباشد و به کار خیر نرسد فایده‌ای برای فرد ثروت اندوز نخواهد داشت.

وی بیان کرد: در فرهنگ ایرانی اسلامی ما بخشش و گذشت، نهادینه بوده و هست و انسانهای بزرگ اهل سخاوت و بخشش هستند زیرا به درجاتی از انسانیت رسیده‌اند که می‌توانند از دسترنج و اندوخته خود در راه خیر هزینه کنند.

استاندار همدان یادآور شد: در مقابل خیرین که در اوج انسانیت دستگیر زندگی دیگران هستند کسانی هستند که در حضیض انسانیت حیات دیگران را می‌گیرند یا دچار مشکل می‌کنند، افرادی مثل قاچیان مواد مخدر با رذالت جان دیگران را می‌گیرند.

وی در پایان پیشنهاد داد خیرین در حوزه پیشگیری و بهداشت نیز ورود کنند و در این راستا غربالگری برخی بیماری‌ها مثل سرطان و دیابت مورد توجه قرار گیرد تا موج این بیماری‌ها در آینده کاسته شود و از هزینه‌های بخش درمان نیز بکاهد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول