اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

وزش توفان با سرعت 126 کیلومتر بر ساعت در زابل

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش بادهای 120 روزه در ایستگاه فرودگاهی زابل دیشب به 126 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی در این شهر را هم اکنون به 300 متر کاهش داده است.

وزش توفان با سرعت 126 کیلومتر بر ساعت در زابل

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری با اشاره به میزان بیشینه سرعت باد در زابل در سالهای اخیر اظهار کرد: درتیرماه سال 1358 بیشینه سرعتی معادل 148 کیلومتر بر ساعت به وقوع پیوسته بود و بعد از آن نیز این عدد به 130 کیلومتر بر ساعت در خرداد 1363 ثبت شده است، بعد از گذشت 38 سال، دیشب در ایستگاه فرودگاهی زابل بیشینه سرعت باد به 126 کیلومتر بر ساعت هم رسید که در 38 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی همچنین با اشاره به هشدار سطح نارنجی صادر شده در روز پنج شنبه توسط این اداره کل، ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش بادهای بسیار شدید به همراه توفان گرد و خاک تا فردا صبح در شمال استان ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان همچنین اضافه کرد: روز یکشنبه اول خردادماه کاهش 6 الی 7 درجه ای دما در نواحی شمالی و مرکزی را شاهد خواهیم بود اما از فردا روند افزایشی دما در این مناطق دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول