اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

زلفی‌گل: 3درصد از اعتبارات کل دانشگاه ها صرف امور فرهنگی شود

وزیر علوم گفت: 3 درصد از کل اعتبارات دانشگاه‌ها باید صرف امور فرهنگی شود.

زلفی‌گل: 3درصد از اعتبارات کل دانشگاه ها صرف امور فرهنگی شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه جشنواره حرکت در دانشگاه تهران، جشنواره حرکت را آغاز یک جهاد علمی و مرجعیت ساز دانست و گفت: انجمن های علمی در مقیاس دانشجویی در وزارت علوم و وزارت بهداشت نهادهایی هستند که غیر دولتی و مردمی اداره می شوند و حرکت به صورتی تیمی و گروهی است اما متاسفانه آنگونه که باید برای این انجمن ها سرمایه گذاری نکردیم در صورتی که این انجمن های دانشجویی و اساتید در هر صنف مهمترین مکان علمی هستند که در دانشگاه ها ویژگی های منحصر به فرد دارند.
 
وی افزود: اگر برای این انجمن‌ها بسترسازی درستی شکل بگیرد می توانند تجربیات ارزشمندی در دانشگاه کسب کنند، سرمایه گذاری برای دانشجویان در انجمن های علمی بهترین نوع سرمایه گذاری برای علم و فناوری است.
 
وی با بیان اینکه  440 انجمن علمی مصوب در وزارت علوم داریم ، ادامه داد: این اشتباه است که تمام توجه ما در دانشگاه به بخش پژوهش باشد زیرا نیاز است از بخش فرهنگی غفلت نشود چرا که در صورت غفلت از این حوزه دانش موفق و موثری نخواهیم داشت؛ 3 درصد از کل اعتبارات دانشگاه ها باید صرف امور فرهنگی شود و اگر به دانشجویان در دانشگاه میدان بدهیم کارهایی با کمترین هزینه و بیشترین بهره وری خواهند داشت باید گروه های دانشجویی در دانشگاه ها فعال باشند و از ظرفیت آنها استفاده شود.
 وزیر علوم گفت: بهترین اقدام این است شبکه فضیلت ها را دانشگاه تقویت کنیم که باعث وصل شبکه های علمی می شود و آثار آن هم به جامعه تسری پیدا می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول