اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

استقبال از فاتح بلندترین قله جهان در دماوند

«عزیز عبدی» فتح‌کننده قله اورست پس از بازگشت به میهن، مورد استقبال مسؤولان، ورزشکاران و مردم شهرستان دماوند قرار گرفت.

استقبال از فاتح بلندترین قله جهان در دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، «عزیز عبدی» کوهنورد ۶۳ ساله دماوند که موفق به فتح قله اورست، بلندترین قله جهان شد، ظهر امروز با استقبال مسؤولان، ورزشکاران و مردم شهرستان دماوند به میهن بازگشت.

عزیز عبدی، کوهنورد فاتح قله اورست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دماوند در خصوص جزئیات این صعود اظهار کرد: حدود ۱۶ سال پیش کوهنوردی را به صورت ساده و بدون برنامه انجام می‌دادم که بعد از اینکه با گروه کوهنوردی باشگاه دماوند آشنا شدم، کوهنوردی را به صورت حرفه‌ای دنبال کردم و از سال ۱۳۸۶ صعود‌های برون‌مرزی‌ام آغاز شد.

وی افزود: پس از آغاز صعود‌های برون‌مرزی، فعالیت‌های کوهنوردی ادامه یافت و تاکنون حدود ۱۱ صعود برون‌مرزی به جز صعودهای داخلی انجام داده‌ام و خوشبختانه در هر برنامه صعودی که شرکت کردم، با موفقیت صعود بدون هیج مشکلی انجام شد.

کوهنورد دماوندی با بیان اینکه اورست جزو قله‌هایی محسوب می‌شد که در برنامه‌‌ «هفت قله، هفت قاره» پیش‌بینی شده بود، گفت: تاکنون بلندترین قله اروپا، آفریقا و آمریکا را صعود کرده‌ام که خوشبختانه به بلندترین قله آسیا نیز پس از دو سال برنامه‌ریزی صعود و تقدیم ملت ایران کردم.

عبدی تصریح کرد: در خصوص صعود به اورست به مدت ۶ ماه تمرین بدن‌سازی داشتم و پس از این مدت، آمادگی بدنی لازم را پیدا کردم و برای انجام صعود به بلندترین قله دنیا عازم نپال شدم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ۲۰ سال تنهایی و‌ بدون برنامه کوهنوردی کرده بودم، اکنون به این نتیجه رسیدم که وقتی کوهنوردی با برنامه انجام شود، پیشرفت بیشتری به دست می‌آید و آسیب‌دیدگی کمتری به وجود می‌آید و از این رو به جوانان توصیه می‌کنم که برای ورزش کوهنوردی و صعود به قلل مختلف حتما با گروه و باشگاه همراه شوند. 

انتهای پیام/۶۷۰۱۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول