اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

آماده‌باش وزارت بهداشت برای شناسایی «آبله میمون»/ مورد مشکوکی در کشور مشاهده نشد

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: در خصوص آبله میمونی، خوشبختانه تا کنون مورد مشکوک و خاصی نداشته ایم و شبکه بهداشتی کشور هر مورد مشکوکی را بررسی می کند.

آماده‌باش وزارت بهداشت برای شناسایی «آبله میمون»/ مورد مشکوکی در کشور مشاهده نشد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، پدرام پاک آیین، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت  گفت: آبله میمونی، یک بیماری ویروسی و از دسته ویروس آبله انسانی است. در حال حاضر ۱۵ کشور دنیا موارد مشکوک این بیماری را گزارش کرده اند. در این ۱۵ کشور، ۱۹۷ مورد مشکوک گزارش شده و ۱۰۸ مورد تشخیص قطعی در دنیا داده شده است.

وی با بیان این که فعلا مشکلی در خصوص این بیماری در کشور وجود ندارد، افزود: وزارت بهداشت، افراد مشکوک را بررسی می کند تا از عدم ابتلای آنها به آبله میمونی اطمینان حاصل کند. همچنین در باره پیشگیری و درمان این بیماری،  متن راهنمایی  تدوین شده که در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان این که سرایت پذیری این بیماری چندان بالا نیست، تصریح کرد: این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده، تماس با جسد و یا خوردن گوشت آن و گازگرفتگی یا خراش پوست توسط حیوان آلوده و همچنین از طریق قطرات تنفسی انسان مبتلا ، عطسه یا سرفه او منتقل می شود.

پاک آیین در پایان گفت: از آنجا که سرایت پذیری این بیماری بالا نیست، تصور نمی شود کار به همه گیری بالا بکشد و  جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول