اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مردم به‌زودی تاثیر طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها را در سفره‌های خود خواهند دید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: طرح مردمی‌سازی یارانه به نفع مردم است و مردم به زودی تاثیر این طرح را در سفره‌های خود خواهند دید.

مردم به‌زودی تاثیر طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها را در سفره‌های خود خواهند دید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تداوم تولید، توزیع و نظارت هوشمند در مردمی‌سازی یارانه پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: یارانه‌ای که دولت برای تامین مواد اولیه کالاهای اساسی به تولیدکنندگان و واردکنندگان اختصاص می‌داد  اکنون این یارانه از حلقه اول یعنی واردکنندگان به حلقه آخر و یا به عبارتی مصرف‌کننده نهایی انتقال پیدا کرده است.

وی افزود: طرح مردمی‌سازی یارانه به نفع مردم است و مردم به‌زودی تاثیر این طرح را در سفره‌های خود خواهند دید.

پرنیان گفت: در خصوص پنج قلم کالای تخم مرغ، روغن، مرغ، ماکارونی و لبنیات که تحت تاثیر مردمی‌سازی یارانه قرار گرفته بود این اقلام هم اکنون در بازار وجود دارد و تقریبا در بازار فراوانی کالا داریم.

وی با بیان اینکه مردم تحت تاثیر فضای روانی نسبت به ماه‌های گذشته چند برابر بیشتر خرید کرده‌اند، تاکید کرد: توزیع مواد شوینده و محصولات بهداشتی نسبت به ماه گذشته سه برابر افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت حضور میدانی مسوولان ارشد برای نظارت در بازار افزود: علاوه بر تداوم نظارت موضوع تولید، زنجیره تولید و توزیع به صورت هوشمند مدیریت می‌شود.

پرنیان با بیان اینکه به دقت چرخه تولید و توزیع کالاهای اساسی رصد می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر به هیچ عنوان در هیچ کالایی کمبودی در استان وجود ندارد.

وی گفت: در حال حاضر آذربایجان‌شرقی از لحاظ ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت رصد ورود و خروج کالاهای اساسی از طریق سامانه جامع تجارت اظهار کرد: ورود و خروج تمام مواد اولیه واحدهای تولیدی، تولیدات کارخانه‌ها، شرکت‌های پخش، انبارها و عمده فروش‌ها در سامانه باید ثبت شود.

پرنیان با بیان اینکه ۴۵۰ قلم کالا مشمول شفافیت است، گفت: عدم ثبت کالاها در سامانه جامع تجارت به منزله احتکار، قاچاق و عرضه کالای خارج از شبکه است.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی قطب تولید مواد غذایی به ویژه محصولات کیک، شیرینی و شکلات است روغن و آرد واحدهای صنعتی و صنفی به موقع تامین شده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول