اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع تخلفات گمرکات کشور

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به موضوع تخلفات د ر گمرکات کشور خبر داد.

ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع تخلفات گمرکات کشور

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جلسه امروز یکشنبه (1خرداد) این کمیسیون، اظهار داشت: در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کارگروهی با عنوان کارگروه نظارتی گمرکات کشور تشکیل شده است.

وی افزود: ریاست این کارگروه بر عهده بنده است و دستور کار این کار گروه تهیه گزارش از گمرکات کشور و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی و نهادهای نظارتی کشور است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مشکلاتی امروزه در حوزه گمرکات کشور وجود دارد و پیمانکاری که  حدود 10 سال است کار را در اختیار دارد اطلاعات و دیتاها را در اختیارات گمرکات قرار نمی دهد و همچنین در جهت توسعه گام هایی تا کنون بر نداشته است.

مرحبا تصریح کرد: همچنین هنوز سامانه گمرک با سامانه تجارت به هم متصل نشده است از این رو مجلس در این رابطه ورود پیدا کرده است تا هم تخلفات را شناسایی کند و هم سامانه گمرک و سامانه تجارت را به هم متصل کند.

وی همچنین بیان داشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس حضور پیدا کرد و توضیحاتی درباره نحوه محاسب یارانه‌ها و افراد مشمول دریافت یارانه ارائه کرد و بیان کرد که تاکنون به حساب 76 میلیون و 300 هزار نفر از مردم یارانه واریز شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس توضیحات وزیر کار مردم براساس اطلاعات موجود در سامانه جامع رفاه ایرانیان دهک‌بندی می‌شوند، افزود: تمام اطلاعات این سامانه از دستگاه‌های رسمی کشور مانند بانک مرکزی، نیروی انتظامی، خزانه کل کشور، صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی و... دریافت می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول