اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بورل: ذخایر نظامی اتحادیه اروپا رو به اتمام است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به کمک‌های نظامی اروپا به کی‌یف گفت: ذخایر نظامی کشورهای اروپایی رو به اتمام است.

بورل: ذخایر نظامی اتحادیه اروپا رو به اتمام است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تازه‌ترین اظهارات خود درباره بحران اوکراین گفت: حمله روسیه به اوکراین شکاف‌هایی را در توانایی‌های دفاعی ما نشان داد و این هشداری برای امنیت اتحادیه اروپاست. 

بر اساس گزارش الجزیره، بورل در ادامه تاکید کرد، ما باید هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهیم تا شکاف‌های ناشی از عدم سرمایه‌گذاری در قابلیت‌های دفاعی را پر کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین اضافه کرد، کمک‌های نظامی کشورهایی اروپایی به اوکراین ذخایر نظامی این کشورها را کاهش داده است.

بورل با اشاره به کمبودهای نظامی اتحادیه اروپا در یک پست وبلاگی نوشت: کاهش ذخایر نظامی در نتیجه کمک‌های نظامی به اوکراین بارزترین نمونه از این کمبودهاست. در هر صورت این در صدر مسائلی است که ما از کاهش بودجه نظامی و عدم سرمایه‌گذاری در گذشته به ارث برده‌ایم.

وی در ادامه استدلال کرد که توانمندی‌های دفاعی و هزینه‌های نظامی اتحادیه اروپا با آنچه که برای مقابله با تهدیدات امنیتی مورد نیاز است مطابقت ندارد.

مقام ارشد دیپلماتیک اتحادیه اروپا افزود: از سال 1999 تا 2021، هزینه‌های دفاعی ترکیبی اتحادیه اروپا تنها 20 درصد افزایش یافته است، در حالی که این رقم برای آمریکا 66 درصد، برای روسیه 299 درصد و برای چین 592 درصد است. 

بورل در نهایت درخواست کرد که اتحادیه اروپا باید هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهد تا نیروهای مسلح مدرن و قابل همکاری فراهم کند و ذخایر نظامی خود را دوباره پُر کند. وی همچنین پیشنهاد کرد ظرف پنج سال آینده قابلیت‌های نظامی، به ویژه دفاع هوایی، سایبری و فضایی اتحادیه اروپا باید افزایش یابد. 

علیرغم هشدارهای مسکو، کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین مرتباً در حال ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به این کشور هستند. روسیه اعلام کرده است که محموله‌های تسلیحاتی غرب در اوکراین را یک هدف مشروع تلقی خواهد کرد. 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یک شنبه اعلام کرد که یک محموله بزرگ تسلیحات و تجهیزات کشورهای غربی در شمال غرب اوکراین با موشک کالیبر هدف قرار گرفته و منهدم شده است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول