اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

لزوم بازنگری در نحوه نگهداری کالاها در انبارهای گمرک / اشکالات مشخص شده در بازدید میدانی از انبار گمرک امام خمینی برطرف شد

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: مشکلات انبار هوشمند در حال بررسی است اما پاسخ گمرکات قانع کننده نبود و دلالتی بر تعیین و تکلیف موضوع نداشت!

لزوم بازنگری در نحوه نگهداری کالاها در انبارهای گمرک / اشکالات مشخص شده در بازدید میدانی از انبار گمرک امام خمینی برطرف شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، غلام‌عباس ترکی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور صبح امروز در بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی، گفت: رئیس قوه قضاییه در خصوص تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در انبارهای گمرکی ‌و عمومی دستوراتی را صادر کردند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور ادامه داد: از همین رو در دادستانی کل کشور و سایر دادستانی‌ها کل کشور این امر را دنبال می‌کنیم. 

وی در خصوص گمرک امام خمینی اظهار کرد: دادستان  و معاون حقوق عامه ‌و پیشگیری از وقوع جرم  دادستانی تهران زحمات زیادی کشیدند که مشخص شد این گمرک با اشکالاتی در فرآیند نگهداری، روش‌های سنتی، غیر روزآمد و غیر هوشمند مواجه است.

ترکی با اشاره به وجود تراکم کالاها از سال 90 و ماقبل آن نیز در انبارها خاطر نشان کرد:  23 فروردین ماه سال جاری از انبارهای گمرک امام خمینی بازدید کرده ایم و  گزارشی تهیه ا شد تا در تاریخ معین شده است، این مشکلات برطرف شود. 

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور با بیان اینکه مدیریت گمرک دارای سه ضلع شرکت انبارهای عمومی و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی است، گفت: شاید همکاران دیگری هم‌در این باره همکاری و دخالت داشته باشند. 

وی بیان کرد: در بازدید میدانی گذشته مشخص شد ایرادات زیادی از حیث کالاهای رسوبی در انبارها وجود دارد، روش‌های نگهداری نادرست است و نیاز به بازنگری در این حوزه هستیم و باید  روش‌ها و فرایندها اصلاح شود.

ترکی با تاکید بر اینکه کالاهای مانده تعیین و تکلیف شوند و اظهارنامه‌هایی که با تاخیر صادر می‌شد، سرعت بخشیده شوند گفت: باید وضعیت متعادل و قابل قبولی در انبارها ایجاد شود. 

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: در بازدیدی که انجام شد وضعیت انبار کالاهای صادراتی مناسب بود و مراتب تقدیر و تشکر را نیز اعلام‌کردیم.

وی در خصوص انبار کالاهای وارداتی در انبارها بیان کرد: متاسفانه موارد متعددی از بی‌نظمی و تضیع حقوق عامه مشاهده شد که این موضوع را تذکر دادیم و قرار شد اشکالات برطرف شود. همچنین  در خصوص تعیین تکلیف کالاهای خطرناک دستورات لازم  از دادستانی تهران صادر شده است. 

ترکی با تاکید بر تعیین تکلیف انبار هوشمند  گفت: مشکلات این حوزه نیز  در حال بررسی است اما پاسخ گمرکات پاسخ قانع کننده ای نبود و دلالتی بر تعیین ‌و تکلیف موضوع نداشت!

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور با اشاره به تغییر مدیریت گمرک امام خمینی گفت: آقای ابوالفضل اکبرپور این مسئولیت را پذیرفته‌است، بنا بر گزارش ایشان درخصوص کالاهای خطرناک به‌صورت صد درصد تعیین تکلیف شده است. 

ترکی در پایان خاطر نشان ‌کرد: بر اساس  گزارش های ارائه شده اشکالات برطرف شده است؛ البته باید در نظر داشت که در محل نگهداری امانات مردم‌، امانتداری صحیح انجام شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول