اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

بازخوانی فتح خرمشهر حماسه‌آفرینی‌ها را الهام‌بخش خواهد کرد

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: بازخوانی فتح خرمشهر برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده‌سازان این سرزمین، حماسه‌آفرینی‌ها در آن مقطع را الهام‌بخش رویارویی با دشمنان خواهد کرد.

بازخوانی فتح خرمشهر حماسه‌آفرینی‌ها را الهام‌بخش خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با صدور بیانیه‌ای سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت.

متن بیانیه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به شرح زیر است:

«سوم خرداد سالروز طنین بانگ الله اکبر برفراز مناره مسجد شهر خون و مقاومت، «خرمشهر» و رهائی بخشی از سرزمین ایران ازچنگال باطل به سرکردگی نظام سلطه بود.

سوم خرداد، سالروز مقاومت و پیروزی، تجلی فرهنگ ایثار وشهادت و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان خمینی کبیر است که خلق این حماسه عظیم تاریخی، ترجمان کلام آن حکیم فرزانه است: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

آزادی خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود که در عملیات عزت‌مند و غرور آفرین بیت المقدس و با اقتدا به مولای متقیان با رمز یا علی بن ابی طالب (ع) عینیت یافت و معجزه آسا پس از ۵۷۸ روز اشغال و ۳۴ روز نبرد بی امان در روز سوم خرداد ۱۳۶۱ به طور کامل از اشغال خارج و این گونه خونین شهر دوباره خرمشهر شد.

بازخوانی رخداد سرنوشت‌ساز و سترگ فتح خرمشهر برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده سازان این سرزمین، حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن مقطع درخشان تاریخی را برای همیشه، جاودانه و الهام بخش رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی خواهد کرد.

فتح عظیم خرمشهر، سرآغازی بر مفهوم «مقاومت» در جمهوری اسلامی ایران بعد از دفاع مقدس و مترادف با لفظ پیروزی است که درخشش جوانان ایرانی در عرصه‌های خودکفایی صنعت دفاعی، تنها نماد‌ها و نمود‌های قابل مشاهده آن است. رویش میلیون‌ها فکر و دل شیفته انقلاب اسلامی و همچنین دستاورد‌های چشمگیر آن به ویژه در حوزه دفاعی و نظامی محصول استقامت، اخلاص و ایثار در رهایی خرمشهر از قید اشرار عالم بود.

جای بسی افتخار است که امروز متخصصین صنعت دفاعی همچون دوران زرین دفاع مقدس در سنگر تولید و تجهیزات دفاعی برای اقتدارآفرینی ایران اسلامی و اعتلای کلمه الله سر از پا نمی‌شناسند و تا پای جان برای دفاع از ارزش‌های راستین انقلاب و نظام اسلامی تلاش و جهاد صنعتی خواهند نمود.

امروز به برکت فتح خرمشهر و خون شهدای عزیز آن روز تاریخی، ایران در حال طی مسیر سربلندی به سوی قله‌های پیشرفت، عزت و سرافرازی برای رسیدن به تمدن اسلامی است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، حماسه سوم خرداد را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و آحاد ملت شریف ایران اسلامی تبریک گفته و به روح بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و همه شهدایی که در این راه خون خود را خالصانه نثار ارزش‌های انقلاب و اسلام نمودند، درود می‌فرستد.

امید است در این برهه از تاریخ کشور که نیازمند تحول و خردورزی و جهش برای پیشرفت و شکستن مرز‌های دانش است به پشتوانه ملت بزرگ به ویژه جوانان سلحشور ایران اسلامی و با تأسی از حماسه آفرینان سوم خرداد، بتوانیم تحت زعامت مقام عظمای ولایت در راستای عظمت و اقتدار ایران اسلامی و مقابله با تهدیدات و توطئه‌های دشمنان با اقدامات جهادی، قدردان و پیرو راه امام عزیز و شهدای معظم باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول