اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

عقب ماندگی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از زبان معاون دادستان

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: علیرغم زحمات سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی صورت گرفته این سازمان خیلی عقب است و تاکنون حداقل ۱۰ درصد اظهارنامه ها را صادر کرده است!

عقب ماندگی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از زبان معاون دادستان

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، غلام‌عباس ترکی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور در جریان بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی گفت: در خصوص کالاهای رسوبی، بلاصاحب و خطرناک اقدامات خوبی انجام شده است 

وی ادامه داد: کالاهای خطرناک به طور کامل خارج شده و تعیین تکلیف شده است، کالاهای جامانده از مسافر و بلاصاحب به وزن ۲۸ تن با هماهنگی دادستان تهران به ستاد اجرایی تحویل داده شده است، و دادگاه آن برای تعیین تکلیف این اموال مشخص شد و ما پیگیری هر چه سریع تر در خصوص این کالاها تعیین تکلیف شود.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور خاطر نشان کرد: در خصوص ۲۱ هزار اظهار نامه ای که گمرک صادر کرده است، باید توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تعیین تکلیف شود. 

وی افزود: علیرغم زحمات سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی صورت گرفته این سازمان خیلی عقب است و تاکنون حداقل ۱۰ درصد اظهارنامه ها را صادر کرده است!

ترکی گفت: اشکالات ساختاری سامانه جامع تجارت و برقراری سامانه های بین دو نهاد به ویژه انبارها و گمرک باید پیگیری کنیم که هر چه سریع تر برطرف شود . 

وی در پایان اظهارات خود تاکید کرد: نظم ظاهری و چیدمان کالاها برای ما بسیار حائز اهمیت است، موضوع تعیین تکلیف کالاها در انبارها و گمرک یک موضوع بین بخشی است اگر ما با دستور رئیس قوه قضائیه به این موضوع ورود کرده ایم به دنبال هم افزایی هستیم و امیدواریم هر چه سریع تر کارها بر روی ریل خود قرار گیرد. 

در بخشی دیگر از این جلسه ابولفضل اکبرپور، رئیس جدید گمرک امام خمینی در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت این گمرک گفت: طی جلسه ای که با انبارهای عمومی برگزار شد، با زودی سامانه ما با سمانه انبارهای عمومی متصل می شود. تا رسوب و از بین رفتن کالا از بین برود. 

وی افزود: عمده  کالاهایی که ستاد اجرای فرمان امام باید از انبارها تحویل بگیرد، کمتر از هزار دلار ارزش مادی دارند، از همین رو بهتر است در انبار تعیین تکلیف شود.

اکبرپور خاطرنشان کرد: همچنین ۱۶ تن کالاهای آتش زا و خطرناک که از قلمرو گمرک خارج شده است و تمامی کالاهای بلاصاحب به وزن ۲۸ تن نیز به ستاد فرمان امام تحویل داده ایم.

وی ادامه داد: کالاهای جامانده و بلاصاحب به دادگاه مربوطه ارجاع داده شده و به صورت ماهیانه بیش از ۹۰ درصد کالاهای متروکه ترخیص می شود. 

در بخش دیگری از این جلسه فریده زبیدی، مدیرکل مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک با بیان اینکه گمرک سیاستگذار نیست بلکه مجری سیاست های دولت است، اظهار کرد: از زمان ناصرالدین شاه تا سال ۹۲ تمامی کالاهای قاچاق به انبارهای گمرک داده می شد اما با اصلاحات قانون قاچاق در سال ۹۲ تمامی کالاهای مکشوفه قاچاق به سازمان های تملیکی تحویل داده می شود، در صورتی که این سازمان ابزار این کار را لازم را ندارد.

وی افزود: کالاهای ضبطی، متروکه و... همه باید به سازمان های تملیکی تحویل داده شود. خوشبختانه به زودی دولت مصوبه ای در خصوص ماندگاری کالاها به تصویب خواهد رساند. با این مصوبه بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول