اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برنامه پنج ساله برای اجرای سند تحول بنیادین تدوین می‌شود

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح‌های امین، مسجد و دیده‌بان در حال اجراست و برنامه پنج ساله برای اجرای سند تحول بنیادین تدوین می‌شود.

برنامه پنج ساله برای اجرای سند تحول بنیادین  تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد ظهر امروز در گردهمایی استانی حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که با حضور مسئولان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: کردستان قهرمان بودن خود را اثبات کرده و در انقلاب دین خود را ادا کرد و امروز کردستان می‌تواند سرش را بالا بگیرد و به واسطه برکت خون شهدا و ارشادهای علمای این مرز و بوم توانسته در عرصه‌های مختلف موفق عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: نقش معلمی نقش برجسته‌ای است نقشی که خود خداوند در ابتدا برای بشر ایفا کرده است.‌

وی با بیان اینکه معلم اول خداوند است گفت: تمام علوم را خداوند بر قلب پیامبران ارسال و جمیع این علوم به رسول خدا رسیده است.

وی اظهار کرد: امام راحل از عالم به عنوان مدرسه نام برد و معلمان این مدرسه انبیا و علما هم وارثین انبیا هستند.

وی با اشاره به اینکه شهید ماموستا برهان عالی از معلمان و علمای برجسته کردستان بود که حق و حقیقت را بیان می‌کرد موضوعی که برای استکبار خوشایند نبود، تصریح کرد: علما در آموزش و پرورش از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند و اهمیت آموزش عمومی در این نهاد بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه این شورا برای گسترش فرهنگ تعلیم و تربیت برنامه‌های متناسب با استان‌ها را تدوین ابلاغ می‌کند اظهار کرد: در نیازمند تحول در آموزش و پرورش هستیم نقش علما و معلمان به واسطه علوم الهی که دارند در این راستا بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه این ستاد فعالیت خود را از ابتدای انقلاب شروع کرده و الان گام‌های نظام‌مند شدن را بر می‌دارد اذعان کرد: باید مسائل کلان در این شورا بیان و اگر مشکلاتی برای علما و روحانیون در این حوزه وجود دارد بررسی و رفع شود.

وی تصریح کرد: راهکارهای متعددی برای همکاری حوزه و آموزش و پرورش برای تحول سند بنیادین ارائه شده است و در این دوره دنبال پیوند بین مسجد و مدرسه هستیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های امین، مسجد و دیده‌بان در حال اجراست عنوان کرد: برنامه پنج ساله برای اجرای سند تحول بنیادین  تدوین می‌شود.

وی گفت: اگر چه مشکلاتی در آموزش و پرورش داریم اما نباید در برابر هجمه رسانه‌ای دشمن عقب‌نشینی و کوتاه بیاییم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول