اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

مدیریت حوادث با سامانه‌ای دانش‌بنیان

سامانه مدیریت حوادث، امدادرسانی به مناطق سیل‌زده و یا مناطقی را که بلایای طبیعی در آن رخ داده است، بدون موازی‌کاری ممکن می‌کند.

مدیریت حوادث با سامانه‌ای دانش‌بنیان

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،احمد رضائیان مدیرعامل شرکت البرز افراز طبرستان با اشاره به این که سامانه مدیریت حوادث تاکنون در 124 حادثه کشور مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: در زمین لرزه کرمانشاه بواسطه بهره گیری از سامانه مدیریت حوادث به 130 هزار نفر خدمت رسانی شد به این شکل که با اجماع سازی اطلاعات، نیازها در هر منطقه شناسایی و در مسیر رفع آن ها از طریق ساماندهی خدمات گام برداشته شد.

توزیع متناسب اقلام معیشتی بوسیله سامانه مدیریت حوادث

سامانه مدیریت حوادث از لحظه ثبت ارزیابی خسارت ها مورد استفاده قرار می گیرد تا اطلاعات به صورت دقیق جمع آوری و ثبت شود.

بوسیله سامانه مدیریت حوادث می توان در تامین اقلام معیشتی، کانکس، چادر، آواربرداری، تامین نیاز ساخت و ساز و سایر موارد یک سامانه یکپارچه و برخط ایجاد کرد و علاوه بر آن کاربرها می توانند به صورت آفلاین نیز از سامانه استفاده کنند.

تا به امروز فقط 5 نمونه خارجی برای سامانه مدیریت حوادث ثبت شده است و در جهان چنین سامانه ای به ندرت یافت می شود. آن چه در ایران ساخته شده است قابلیت های بیشتری دارد زیرا تنوع سوانح در کشور به مراتب بیشتر است. به صورت مشخص ثبت مناطق و جمعیت حادثه دیده و آن چه که در مراحل مختلف برای مناطق حادثه دیده نیاز است، آن اطلاعاتی است که در سامانه مدیریت سوانح ثبت می شود و به کاربر کمک می کند تا تحلیل ها و پیش بینی هایی دریافت کند.

ایجاد ده ها فرصت شغلی

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که مجموعه هایی نظیر یونسکو، وزارت کشور و هلال احمر نیز از سامانه مدیریت حوادث استفاده می کنند، توضیح داد: نیروی انسانی مشغول به کار در پروژه سامانه مدیریت حوادث به صورت ثابت حدود 25 نفر است اما در زمان وقوع حوادث این تعداد تا نزدیک به 400 نفر نیز افزایش پیدا می کند تا مدیریت سوانح در بالاترین سرعت ممکن صورت گیرد.

در هر حادثه یا سانحه برای استقرار سامانه مدیریت حوادث نیاز به صرف 500 هزار دلار است در حالی که با استقرار نمونه داخلی صرفا نیاز به صرف یک و نیم میلیارد تومان است و از این طریق حجم زیادی صرفه جویی ارزی در کشور رقم می خورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول