اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

رشد جمعیت در تهران بیشتر از نُرم است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: نُرم طبیعی این است که جمعیت یک شهر پس از گذشت ۳۵ سال دو برابر شود اما در تهران بیشتر از نُرم است.

رشد جمعیت در تهران بیشتر از  نُرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ظهر امروز در اولین جلسه مجمع کمیسیون های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران در سالن اجتماعات ایوان ری گفت: در شاخص های توسعه یافتگی در کشور و در طول ۴۳ از سپری شدن انقلاب توانستیم در بحث هسته ای و هوافضا خودمان را به دنیا برسانیم اما چرا در شاخص های شهری عقب هستیم؟

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، جمعیت کشورمان در یک‌هزار و ۳۱۰ شهر، ۶۵ میلیون نفر بوده است که ۴۰ درصد آن در ۹ شهر و ۳۰ درصد آن در ۱۰۰ شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر و مابقی در شهرهای دیگر سکونت دارند که این موضوع هم قابل تامل است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: این رشد جمعیت در هیچ نظام شهری در دنیا اتفاق نیفتاده و نُرم این بوده که جمعیت یک شهر پس از گذشت ۳۵ سال دو برابر شود اما در تهران اینطور نبوده است.

صارمی گفت: آیا وقت آن نرسیده نهاد تهیه کننده توسعه شهری با مجری یکسان باشد؟ چراکه هر وقت مرجع تهیه و مرجع اجرا دو نهاد مختلف باشند به مشکل بر می خوریم و مغایرت ۸۰ درصدی در این بخش می بینیم.

وی گریزی هم به موضوع مدیریت یکپارچه شهری زد و ادامه داد: همه به لایحه جامع مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری واقفند و در قانون آمده که مسئولیت ۲۳ نهاد به شهرداری ها داده شود اما چرا این اتفاق نیفتاد؟

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: شما برای صدور پروانه ساختمانی باید با ۳۱ نهاد هماهنگ شوید؛ مثلا ساختمان در حریم آب است یا میراث و بحث مدیریت هماهنگ شهری در این زمینه می تواند کمک ساز شود.

 معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: شورای شهر هم باید در این زمینه پیشرو و پیشقدم باشد؛ مثلا چطور می شود شاخص های کیفیت زندگی را در تهران افزایش داد.

وی گفت: طبق مطالعات انجام شده میزان تاثیرگذاری ساختمان ها بر آلودگی هوا کمتر از خودروها نیست و مصرف انرژی ما در شهر تهران به ازای یک مترمربع ۸۰۰ ژول است و در شهرهای اروپایی با اینکه روزهای آفتابی کمتری دارند ۱۲۰ ژول است که برنامه دارند این موضوع را به تقریبا صفر برسانند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول