اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

زیردریایی‌های جنگی ساخت ترکیه به زودی عملیاتی می‌شود

رئیس جمهور ترکیه از تکمیل شدن ساخت نخستین زیردریایی‌های بومی این کشور در چند ماه بعد خبر داد و افزود تا سال 2027 نیروی دریایی این کشور به شش فروند زیردریایی تجهیز می‌شود.

زیردریایی‌های جنگی  ساخت ترکیه به زودی عملیاتی می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه از تکمیل شدن ساخت نخستین زیردریایی‌های جنگی ساخت این کشور در چند ماه بعد خبر داد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» «رجب طیب اردوغان» رئیس  جمهور ترکیه در مراسمی گفت که این زیردریایی‌ها ۵ یا ۶ ماه بعد تحویل نیروی دریایی ترکیه می‌شوند. اردوغان اظهار داشت که با ارسال این زیریایی‌ها به نیروی دریایی پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۷ نیروی دریایی ترکیه به ۶ فروند زیر دریایی جدید مجهز شود.

 

نیروی دریایی ترکیه با توجه به رقابت با یونان همسایه خود نیاز به زیر دریایی‌های قدرتمند برای حضور در دریای سیاه و دریای اژه دارد.

چندی قبل یک مرکز مطالعاتی از رشد نیروی دریایی ترکیه و تهدیدات بالقوه آن خبر داد. «مرکز تحقیقات راهبردی و سیاست‌های راهبردی» واقع در دانشگاه حیفا چندی قبل در تحلیلی مدعی شئ که هم اینک نیروی دریایی ترکیه قوی‌ترین نیروی دریایی در منطقه است.

در بخشی از  این تحلیل آمده است، که مولفه‌های قدرت دریایی ترکیه را نشان می‌دهد، آمده است که آنکارا ناوگان زیردریایی خود را با چند فروند کشتی پیشرفته در سالهای آینده به‌روز می‌کند. در کل انتظار می‌رود که نیروی دریایی ترکیه ۱۲ تا ۱۴ فروند زیر دریایی مدرن را تهیه کند و این یک برتری آشکار نسبت به اسرائیل است. از سویی دیگر، ترکیه همچنین در حال ساخت ناوچه چند منظوره و مسلح کردن آنها با موش‌های «هارپون» است.

 نیروی دریایی ترکیه در حال افزایش نیروی هجومی و ساخت یک کشتی تهاجمی دوزیست که می‌تواند به عنوان یک ناو هواپیمابر سبک نیز باشد. «ریچارد پارلی» کارشناس نظامی آمریکا تخمین زده است که این ناو جنگی جدید، توانایی حملات ترکیه را در دریای سیاه و شرق مدیترانه افزایش خواهد داد. علاوه بر این، ترکیه سلاح و تجهیزات نظامی از جمله موشک‌های کروز با برد صدها کیلومتر را تولید می‌کند. (جزئیات بیشتر)

پیشتر نیز نشریه آمریکایی «دیلی بیست» در مطلبی با اشاره به عزم ترکیه در تغییر در ساختار نظامی خود و گسترده کردن آن نوشته بود که ترکیه در حال دستیابی به ناو هواپیمابر است. به نوشته دیلی بیست، ترکیه در حال افزایش بنیه نظامی خود برآمده و به همین منظور قصد دارد ناو هواپیمابر چند منظوره با قابلیت‌های بین قاره‌ای بسازد.

 انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول