اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

پیام وزیر علوم به مناسبت فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت فرا رسیدن ۳ خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، ضمن گرامیداشت روز ایثار و مقاومت، پیامی صادر کرد.

پیام وزیر علوم به مناسبت فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم به مناسبت فرا رسیدن ۳ خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

«تقویم این سرزمین هم‌چون آیینه‌ای زلال، گویای سربلندی و غرور ملتی بوده است که به میهن خویش عشق ورزیده‌اند و بنا به آموزه‌های دینی، همواره دل در گرو خاک و آیین خویش داشته‌اند.

حماسه‌ سوم‌خرداد از درخشان‌ترین جلوه‌های مقاومت است که دانش‌آموختگان مدرسه‌ی امام خمینی (ره) با تکیه بر غیرت و شرف خویش و با اتکال به آیه‌ی شریفه‌ی «اِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفّاً کَاَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ» از تقدیم جان دریغ نکردند و امیدوار به وعده‌ی «بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» از هیمنه‌ی ابرهه‌ی زمان نهراسیدند و دست اهریمن اشغال‌گر را به ذلّت و زبونی از خاک خونین خرمشهر کوتاه کردند.

نکوداشت حماسه‌ سوم خرداد، تعظیم فروتنانه به زنان، مردان و جوانانی ا‌ست که تا همیشه نام ماندگارشان از ماذنه‌های مسجد جامع خرمشهر شنیده می‌شود.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیش از همیشه خود را مکلف می‌داند که در شناخت آن واقعه‌ی عظیم، و درس‌آموزی از مجاهدت‌های پیروزمندانه و ترویج روحیه‌ی مقاومت الگوسازی نماید و با تأکید بر جهاد علمی در نظام آموزشی رویدادی متمایز بیافریند.

با شهیدان عملیات غرورآمیز بیت‌المقدس پیمان می‌بندیم که یک قدم از آرمان‌ها و آرزوهای مقدس انقلاب اسلامی عقب ننشینیم و در پرتو مهر ماندگار رهبر فرزانه‌ی خویش که همواره به عظمت دانشگاه و اعتزاز دانشگاهیان تاکید داشته‌اند، به سربلندی ایران اسلامی خواهیم اندیشید.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول