اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صابرین نیوز: در حمله حمله داعش به جنوب کرکوک، 4 نفر کشته شدند

منابع عراقی گزارش دادند که تروریستهای داعش به جنوب کرکوک حمله کردند و در پی آن، چهار نفر کشته شدند.

صابرین نیوز: در حمله حمله داعش به جنوب کرکوک، 4 نفر کشته شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری عراق از حمله عناصر تروریستی داعش در استان کرکوک خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز خبر داد که این حمله در شهر «تازه» در جنوب کرکوک رخ داده است و در پی آن، چهار نفر نیز کشته شدند.

به گزارش صابرین، این حمله به مقرهای لشکرهای ۱۶ و دوم سازمان الحشد الشعبی صورت گرفته است که در پی آن، دو نفر از نیروهای الحشد و دو نفر از غیر نظامیان کشته شدند.

در همین ارتباط، پایگاه خبری الحشد الشعبی خبر داد که یک یگان از لشکرهای ۱۶ و ۵۶ الحشد و پلیس فدرال، یک گروه از عناصر داعش را محاصره کرده‌اند.

این پایگاه گزارش داد، عناصر داعش بعد از ظهر امروز به روستای «سامی العاصی» از توابع «الرشاد» واقع در جنوب غرب کرکوک حمله کردند که در پی این حملات، چند غیر نظامی زخمی شدند.

 این پایگاه با بیان اینکه نیروهای الحشد و پلیس فدرال موفق شده‌اند عناصر داعش را محاصره کنند، تأکید کرد که جزئیات بیشتر از این حادثه را به زودی منتشر خواهد کرد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق (به عنوان ستاد کل نیروهای مسلح) سوم اردیبهشت ماه گذشته از آغاز دومین مرحله از عملیات گسترده «اراده سخت» علیه تروریست‌های داعش در استان الانبار و غرب عراق خبر داد (جزئیات بیشتر).

در همین ارتباط،  «عدی عبد الهادی» از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح عراق اردیبهشت ماه گذشته درباره نقش الحشد الشعبی در مبارزه با داعش تأکید کرد، پس از آزادسازی شهرهای عراق از دست داعش، طرفهای حامی این گروه تروریستی، به ویژه نهادهای اطلاعاتی خارجی، قصد داشتند نسل سوم داعش را در عراق به وجود آورند.

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد، هدف این کشورها، ادامه عملیاتهای مجرمانه داعش و بر هم زدن ثبات داخلی عراق بود، ولی الحشد الشعبی این توطئه را ناکام گذاشت.وی گفت که الحشد الشعبی کاری کرد که ۱۰ بخش مهم در استان دیالی که محل اصلی فعالیت داعش بود، به مناطقی بدل شود که از نظر امنیتی دارای ثبات است و صدها خانواده را نیز به محل زندگیشان بازگرداند.

این عملیات‌ها در شرایطی است که منابع امنیتی عراق در خصوص بازگشت دوباره داعش هشدار می‌دهند. در این راستا وبگاه اوراسیا، روز سه شنبه در گزارشی نوشت که با گذشت نزدیک به پنج سال از پایان خلافت ادعایی داعش در عراق، اما همچنان تروریست‌ها در قالب هسته‌های کوچک در مناطق بیابانی و کوهستانی و صعب العبور فعالیت دارند.

به گفته منابع عراقی، تروریست‌های داعش از سال ۲۰۲۱ بر میزان فعالیت‌های خود افزوده‌اند و تخمین زده می‌شود که هم‌اکنون بالغ بر ۸۰۰۰ تروریست داعشی در عراق حضور دارند که چهار هزار نفرشان فعالیت دارند و مابقی نیز در قالب هسته‌های خاموش درون جوامع سنی‌نشین منتطر فرصتی برای ورود به عرصه میدانی هستند.

در حال تکمیل...

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول