اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

هدیه مردم ارومیه به هم‌وطنان خرمشهری

در پی آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد سال 1361 که یکی از زیباترین جشن‌های خودجوش مردمی در ایران برپا شد از آن جمله هدیه مردم ارومیه به اهالی خرمشهر بود.

هدیه مردم ارومیه به هم‌وطنان خرمشهری

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ، در پی آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد سال 1361 که یکی از زیباترین جشنهای خودجوش مردمی در ایران برپا شد اعضای انجمن اسلامی شهرداری ارومیه به مسئولین شهرداری پیشنهاد دادند که به مناسبت این جشن بزرگ ملّی هدیه ای از ارومیه به خرمشهر برده شود پس از رایزنی‌ها تصمیم بر آن شد تا آرم استیل چهارنمای جمهوری اسلامی ایران که در میدان ورودی ارومیه نصب بود به خرمشهر برده شود و در یکی از میدان های شهر نصب گردد. بردن آرم جمهوری اسلامی به خرمشهر نماد بازگشت حاکمیت جمهوری اسلامی به این شهر بود.

آرم توسط یک دستگاه کمپرسی حمل گردید و در تاریخ 7-3-1361 ش (چهارمین روز پیروزی) به خرمشهر رسید و مورد توجه و استقبال فرماندار و شهردار قرار گرفت.

از آنجایکه شهر هنوز در برخی اوقات مورد هدف توپ‌های دوربرد دشمن قرار می گرفت و بیم آسیب رسیدن به آرم وجود داشت با تدبیر شهردار خرمشهر آرم به آبادان برده شد تا در زمانی مناسب توسط شهرداری خرمشهر در یکی از میادین نصب شود این آرم سرانجام در میدان شهید مطهری خرمشهر که مردم اصطلاحاً به آن «میدان الله» می گفتند نصب گردید.و یادگاری ماندگار از اهالی ارومیه به هموطنان خونگرم خرمشهری گردید .

گفتنی است کسانی که این آرم را به خرمشهر بردند عبارت بوده اند از: ابوالفضل نقیبی، محمد کرملو ، محمدرضا محمدقلی زاد و الیشا چهره گشا(رانندگی کمپرسی) .

منبع: مرکز اسناد و عکس بنیاد ایران شناسی شعبه آذربایجان غربی

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول