اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

بررسی جایگاه و چیستی ارکستر ملی ایران در تالار رودکی

نخستین همایش سایه روشن ارکستر ملی با موضوع برداشت‌ها از چیستی و جایگاه این ارکستر به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی برگزار می‌شود.

بررسی جایگاه و چیستی ارکستر ملی ایران در تالار رودکی

به گزارش فارس به نقل از روابط‌ عمومی بنیاد رودکی، نخستین همایش سایه روشن ارکستر ملی با موضوع برداشت‌ها از چیستی و جایگاه این ارکستر و با محورهای تبارشناسی اصطلاح «ملی»، ورود این اصطلاح به ادبیات موسیقی ایران و دلالت‌های آن که شامل مواردی چون موسیقی ملی، سازهای ملی، ارکستر ملی، زمینه‌های شکل‌گیری ارکستر ملی، ساختار ارکستر کلی، بافت، سازبندی و رپرتوار، جایگاه موسیقی باکلام در رپرتوار ارکستر ملی، ارکستر ملی، گذشته، حال و آینده عملکرد ارکستر ملی، کارکردها، وظایف و نیز پیشنهاد طرح‌هایی برای آینده آن می‌شود، سوم و چهارم خرداد ماه از ساعت ۱۴ در تالار رودکی برگزار می‌شود.

این همایش در ۳ پنل به شرح زیر در تالار رودکی برگزار می‌شود:

پنل اول، سه‌شنبه سوم خرداد ماه ساعت ۱۴ با سخنرانی هومان اسعدی، فرشاد توکلی، آروین صداقت‌کیش و محمدرضا فیاض برگزار می‌شود و در این پنل درباره تبارشناسی اصطلاح «ملی»، ورود این اصطلاح به ادبیات موسیقی ایران و دلالت‌های آن گفتگو می‌شود.

پنل دوم، نیز روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه ساعت ۱۴ با موضوع گفتگو درباره‌ سازبندی و کارگان رپرتوار ارکستر ملی با سخنرانی محمدرضا تفضلی، کیاوش صاحب‌نسق، حسین علیزاده و کورش متین تشکیل خواهدشد.

پنل سوم، روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه ساعت ۱۷ برگزار می‌شود؛ پنل سوم همایش، به موضوع ارکستر ملی، گذشته، حال و آینده اختصاص دارد و سخنران‌های آن مانی جعفرزاده، فردین خلعتبری، علی‌اکبر قربانی و کارن کیهانی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول