اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

رئیس ارتباطات ریاست جمهوری: هیچ خانواده شهیدی نباید پشت در اتاق مسئولی انتظار بکشد

رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه از هیچ مسئول دولت انقلابی و مردمی پذیرفته نیست که در طول خدمت، منتظر مراجعه مردم باشد، گفت: خدمت خالصانه و بی‌منت به مردم تکلیف شرعی ما است.

رئیس ارتباطات ریاست جمهوری: هیچ خانواده شهیدی نباید پشت در اتاق مسئولی انتظار بکشد

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری در پانزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران با شعار «سوم خرداد، روز ملی مقاومت‌ پیروزی» با بیان اینکه سوم خردادماه نشان مقاومت، ایثار، وفا، بیعت با ولایت و‌ سرسپردن در مسیر خدمت به مردم بود، گفت: سوم خردادماه که نماد ایثار و مقاومت است، به عنوان روز ملی نام‌گذاری شده است که این یک اقدام مناسب برای زنده نگه داشتن یاد ‌‌و خاطره رشادت‌های دفاع مقدس به شمار می‌رود.

هر روز باید برای پیشبرد اهداف انقلاب آماده باشیم

وی با بیان اینکه این که برای فتح خرمشهر همین که دور‌هم جمع شویم و یک‌ روز را گرامی بداریم، کفایت نمی‌کند، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «خرمشهرها در پیش است…جوانان ما باید خود را برای خرمشهرها آماده کنند». همچنین حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز درباره فتح خرمشهر فرمودند: «خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌ها است». این دو جمله در کنار هم نشان می‌دهد که هر روز ما باید برای پیشبرد نظام و اهداف مقدس اسلام در نظام جمهوری اسلامی آمادگی داشته باشیم.

میز خدمت با خون شهدا آماده شد/ نوبت مسئولان است که دین خود را به انقلاب و خانواده شهدا ادا کنند

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به اینکه سطر سطر کتاب سوم خرداد پر است از ایثار مردمانی که با دل و جان برای ایران اسلامی فداکاری کردند، تصریح کرد: شهدا ایثارگری کرده و دین خود را ادا کردند. این بار وظیفه نظام مقدس جمهوری اسلامی است تا در این مسیر گام بردارند. با خون شهدا میزهای خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران آماده شده است ‌‌حالا نوبت مسؤولان است که دین خود را به مردم و به ویژه خانواده شهدا ادا کنند.

حق هیچ خانواده شهیدی نباید پشت در اتاق مسئولی انتظار بکشد

رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری با بیان اینکه حق هیچ خانواده شهیدی نیست که پشت در مسئولی انتظار بکشد، گفت: همه افتخارآفرینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاصل مقاومت و از خودگذشتگی مردم است. فتح خرمشهر در ابتدای پیروزی انقلاب که سوم خرداد نماد آن است، با حضور مردم شکل گرفت. در نیمه خرداد سال ۱۳۶۸ نیز عروج‌ ملکوتی امام راحل را داشتیم که در این مراسم هم مردم حضور بی‌بدیل داشتند. سال ۱۴۰۰ نیز حضور غیرت‌مردانه و‌ افتخار‌آفرینی مردم پای صندوق انتخابات ریاست جمهوری برای تقویت نظام مردمی ‌انقلابی بود. اکنون تکلیف ما خدمت به این عزیزان است که امیدواریم تکلیف ما در روزهای سختِ دولت مردمی و انقلابی، با همدلی و‌همراهی مردم ایران اسلامی آسان شود.

درس‌های سوم خرداد که در جامعه کنونی باید از آن بهره گرفت

 وی با اشاره به درس‌هایی که می‌توانیم از سوم خرداد برای این روزها بگیریم، تصریح کرد: به عنوان اولین درس می‌توان به اصل «وحدت فرمانده» در سوم خرداد اشاره کرد. اگر وحدت فرمانده بین سپاهیان و ارتشی‌ها نبود، پیروزی نصیب نیروی مسلح نمی‌شد. «فرمانده واحد» رمز پیروزی است. همانطور که سران قوا با همدلی مشکلات نظام را حل می‌کنند امیدواریم در همه بخش‌ها این همدلی تقویت شود. 

حجت‌الاسلام صالحی افزود: درس دوم که از سوم خرداد می‌توان گرفت و ‌در خرمشهرهای دیگر به کار برد، «تحول روحی و معنوی جامعه اسلامی» است. ما بدون روحیه همدلی‌ نمی‌توانیم در برابر دشمن مقاومت کنیم که این روحیه باید در فضای جامعه حاکم شود. 

وی با بیان اینکه درس سوم از فتح خرمشهر در طول مسیر قطار انقلاب تا سر منزل مقصود که ظهر امام زمان است، «حضور مردم در پای مشکلات نظام» است، گفت: علی‌رغم برنامه‌های طراحی شده شبکه‌های معاند جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس اسلامی، همراهی مردم با دولت انقلابی و ارزشی باعث شده که نقشه و توطئه دشمن نقش بر آب شود. 

هیچ مسئول دولت انقلابی و مردمی پذیرفته نیست که منتظر مراجعه مردم باشد

 رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه خدمت خالصانه و بی‌منت به مردم تکلیف شرعی ما است که ریاست جمهوری ‌‌و همچنین در رأس نظام جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب از مسئولان خواسته‌اند، ادامه داد: این نگاه جهادی باید پررنگ شود. از هیچ مسئول دولت انقلابی و مردمی پذیرفته نیست که در طول خدمت، منتظر مراجعه مردم باشد. همانطور رئیس جمهور در بین مردم حاضر می‌شود ‌و با نگاه حل مشکلات مردم، جهادی فعالیت می‌کند، همه مدیران در این صحنه باید خدمت خالصانه و بدون منت داشته باشند. از آقای قاضی‌زاده به عنوان خدمتگزار به خانواده شهدا که در این مسیر قدم برداشته است، قدردانی می‌کنم و امیدوارم همه مسئولان در این مسیر خالصانه وارد شده‌ تا این برهه دشوار را به خوبی پشت بگذاریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول