اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

هوای همدان همچنان ناسالم است/ احتمال اعمال محدودیت‌های شدیدتر

مسئول کنترل آلودگی هوا در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه هوای همدان همچنان ناسالم است گفت: احتمال اعمال محدودیت‌های شدیدتر برای استان طی بعد از ظهر و فردا وجود دارد.

هوای همدان همچنان ناسالم است/ احتمال اعمال محدودیت‌های شدیدتر

مهدی خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه همچنان وضعیت هوای همدان ناسالم است اظهار کرد: آخرین میزان غلظت ذرات معلق ناشی از گرد و غبار در همدان که در ساعت ۱۱:۴۰ امروز گرفته شد، ۹۳۹ بود و این نشان می‌دهد باز هم شرایط حساس و بحرانی است.

وی با بیان اینکه امروز ساعت ۱۴ جلسه کارگروه اضطراری آلودگی هوا در اداره محیط زیست استان برگزار می‌شود تا نسبت به محدودیت‌های بعد از ظهر و فردا تصمیم‌گیری شود گفت: امکان دارد با کاهش نیافتن شدت گرد و غبار محدودیت‌های بیشتری در استان اعمال شود.

مسئول کنترل آلودگی هوا در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه وقتی استان‌های غربی نظیر کرمانشاه و ایلام با شدت گرد و غبار مواجه می‌شوند معمولا چند ساعت بعد همدان نیز با شدت کمتری درگیر می‌شود و به همین خاطر تصمیماتی در این زمینه در استان گرفته می‌شود گفت: در کارگروه شدت غلظت آلودگی استان‌های غربی و مرزی سنجش و براساس آن محدودیت‌هایی برای همدان در نظر گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به میزان آلودگی استان چرا تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی ادارات تنها با دو ساعت تاخیر همراه بود؟ عنوان کرد: این تصمیم از سوی استانداری گرفته می‌شود و چون شرایط نشستن افراد در ادارات با منزل فرقی ندارد و در ادارات نیز کولر روشن نمی‌شود و پنجره‌ها بسته است و افراد می‌توانند به کار خود برسند، لازم دیدند کارمندان به کار خود مشغول شوند و اختلال در کار دولتی ایجاد نشود.

خدابخشی با تاکید به اینکه تعطیلی کامل موجب می‌شود کار برخی از افراد نیز مختل بماند افزود: تعطیلی ادارات تیغ دولبه است که از طرفی کارمندان با حضور در مکان سربسته در معرض آلودگی نیستند و از طرفی در صورت تعطیلی نمی‌توان تضمین کرد که در منزل می‌مانند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول