اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

هیچ تعارفی با اراذل و اوباش نداریم/ شرایط برای مجرمین نادم تسهیل شده است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برخورد با جرائم خشن و هنجارشکنی خط قرمز ما است و هیچ تعارفی با اراذل و اوباش، سارقین مسلح و سارقینی که امنیت مردم را مخدوش می کنند، نداریم.

هیچ تعارفی با اراذل و اوباش نداریم/  شرایط برای مجرمین نادم تسهیل شده است

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص چرخه اصلاح مجرمان و دستگیری مجرمان سابقه دار که آیا مجازات‌ها بازدارنده نیست و یا قانون فعلی کفایت می‌کند اما در اجرا از سوی مسئولان قضایی این روند باید اصلاح شود، گفت: این نکات دغدغه ضابطین و قوه قضائیه است.

وی افزود: در این خصوص قوانین جزایی وجود دارد و رای شرعی و قانونی صادر می شود که موجب بازدارندگی باشد و پیشگیرانه باشد. ما از زحمات سربازان، خدمتگزاران و سربازان امام زمان در حوزه نیروی انتظامی و ضابطین عام و خاص تشکر میکنم. منشا امنیت امروز ما خدمات شبانه روزانه این عزیزان است. 

وی افزود: انتظار می رود هر مطلبی در این خصوص مصداقی مطرح شود، در حوزه سخنگو و دیگر حوزه های قوه قضائیه و کمیسیون‌های ویژه مبارزه با سرقت آماده رسیدگی و برخورد قاطعانه با این موارد هستیم. 

سخنگوی دستگاه قضا گفت: برخورد با جرائم خشن و هنجارشکنی خط قرمز ما است و هیچ تعارفی با ارازل و اوباش، سارقین مسلح و سارقینی که امنیت مردم را مخدوش می کنند،  نداریم. 

ستایشی با بیان اینکه ریاست محترم قوه قضائیه، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در جلسات متعدد اعلام کردند که رحمت، رفعت، توجه هست اما در حوزه سارقین و جرائم خشن هیچ گونه رفعتی نباید وجود داشته باشد، اظهار کرد: در برخی قوانین همانند قانون کاهش مجازات حبس، در برخی جرم ها با گذشت شاکی خصوصی برطرف می شود.

وی با بیان اینکه شرایط برای مجرمین نادم تسهیل شده است، که این موارد نیز موردی بررسی می شود خاطرنشان کرد: تنها راه ، زندانی کردن مجرم نیست. 

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: ما به موجب قانون که قانون گذار تاکید می‌کند،  در برخی جرائم خشن قرار بازداشت موقت صادر می شود و در برخی جرائم متناسب با جرم صادر شود.

به گزارش فارس، همچنین تعدادی زیادی از مخاطبان فارس از طریق ثبت پویش‌هایی خواستار تشدید برخورد با ارازل و اوباش و مجرمان خشن و خطرناک شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول