اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

دهقانی‌فیروزآبادی: رویداد عصر امید گردهمایی تمام ظرفیت‌های برجسته دانشگاه آزاد است

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: در رویداد عصر امید تمام ظرفیت های برجسته دانشگاه آزاد را در یک مکان جمع خواهیم کرد که علاوه بر آشنایی اعضای خانواده دانشگاه آزاد با این زیرساخت، مردم و مسوولان نیز آن را از نزدیک مشاهده کنند.

دهقانی‌فیروزآبادی: رویداد عصر امید گردهمایی تمام ظرفیت‌های برجسته دانشگاه آزاد است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس رویداد ملی گام دوم (عصر امید) ضمن تبریک سوم خردادماه؛ سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: هشتم تا یازدهم خرداد سالی جاری، اتفاق برزگی برای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی رقم خواهد خورد. نکته مهمی که در همین زمینه باید برای دانشجویان شفاف سازی کنم، این است که بنده چهارده سال در رشته هوافضا هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف هستم؛ پیش از آنکه وارد دانشگاه آزاد شوم، گمان می کردم این دانشگاه ظرفیتی برای عرضه ندارد ولی بعد از سه ماه بازدید میدانی واحدهای سراسر کشور به عظمت و امکانات دانشگاه پی بردم. داتشگاه آزاد چند ویژگی خاص دارد.
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری در همین زمینه عنوان داشت: تفاوتی که دانشجویان دانشگاه آزاد با سایر دانشگاه ها دارند، در رابطه با انتخاب رشته است. دانشجویان این دانشگاه اول رشته را و بعد واحد را انتخاب می کنند. این نشان از علاقه به رشته انتخابی دارد تا از اندوخته آن برای کار آینده استفاده کنند. این دسته از دانشجویان به دنبال کسب و کار هستند تا از سرمایه گذاری که در دانشگاه از لحاظ مالی انجام داده اند، آورده ای به دست آوردند یا در راستای کسب و کار خود استفاده کنند. این یک ویژگی خاص دانشگاه آزاد است. همچنین اساتید دانشگاه های خوب دولتی، دانشمندانی هستند که علاقمند به داشتن کسب و کار هستند ولی اساتید دانشگاه آزاد کسانی هستند که بیرون کسب و کار داشتند و علاقمند بودند تا در دانشگاه و عرصه علمی هم حضور داشته باشند. دانشگاه آزاد تنها دانشگاهی در غرب آسیا است که در کل کشور گستردگی دارد.  
دانشگاه آزاد حرف نخست را خواهد زد
وی افزود: امکاناتی که در این دانشگاه است، بینظیر است. هزاران دستگاه آزمایشگاهی و کارگاهی، زیرساخت های عمرانی، علمی و تحقیقاتی در واحدهای دانشگاه وجود دارد که در بهترین دانشگاه های ایران نیز امکانات در چنین حد و گستردگی وجود ندارد. چهل سال  این دانشگاه انتخاب دوم بوده و به اعضای آن به عنوان لیگ دسته دوم نگاه می شد. جالب آنکه 70 درصد مسئولان کشور حداقل یک دوره تحصیلی خود را در دانشگاه آزاد گذرانده اند. در گفتمان جدید دانشگاه ها در ایران، دانشگاه آزاد حرف نخست را خواهد زد.
دهقانی فیروزآبادی با اشاره به زسرساخت های علمی دانشگاه آزاد اظهار داشت: آزمایشگاه ها، ساختمان ها، امکانات و زیرساخت ها را با سازوکارهایی در اختیار تمامی اعضای دانشگاه و محققین گذاشیتم. آیین نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری یکی از جامع ترین دستورالعمل ها در این راستاست. همچنین آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه اعضای هیات علمی و آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه و نوآورانه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد از دیگر مهمترین ریل گذاری جدید دانشگاه برای حرکت در راستای گفتمان کارآفرینی است، که همه باید از این امکانات بهره مند شوند. آیین نامه حمایت از فعالیت های فناورانه دانشجویان؛ ارتقای تحصیلی دانشجویان با محصولات و ایده های فناورانه را تسهیل می سازد.
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با اشاره به برگزاری رویداد عصر امید، یادآور شد: این رویداد عرصه ای است که ما برای اولین بار تمام ظرفیت های برجسته دانشگاه آزاد را در یک مکان جمع خواهیم کرد که علاوه بر آشنایی اعضای خانواده دانشگاه آزاد با این زیرساخت، مردم و مسئولان نیز آن را از نزدیک مشاهده کنند. در چنین فضایی مدیران دانشگاه آزاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهند آورد و از سوی دیگر امکاناتی در دانشگاه وجود دارد که متاسفانه حتی خود اعضا و مدیران واحدهای مختلف دانشگاه آزاد از آن مطلع نیستند که این فرصت را فراهم آوردیم تا به چنین هدفی نیز برسیم.
دهقانی فیروزآبادی همچنین گفت: در رویداد گام دوم شرکت ها، استارتاپ ها، آزمایشگاه ها و کارگاه ها حضور دارند که زمینه ساز بهم رسانی فوق العاده ای خواهد شد. اصطلاحا سه هزار محتوا در رویداد حضور خواهند داشت و هم افزایی صورت گرفته فرصت های بی نظیری را برای آینده رقم خواهد زد.
رویداد عصر امید از لحاظ کمی و کیفی بی نظیر است
وی افزود: یکی دیگر از آسیب های موجود در عرصه علمی کشور، عدم آشنایی و آگاهی مسئولان با ظرفیت های دانشگاه آزاد است. چهل درصد ظرفیت آموزش عالی در ایران متعلق به دانشگاه آزاد است ولی از این امکان کمتر استفاده شده است. حتی در سطح دولتی و حکومتی به دانشگاه آزاد به عنوان لیگ دسته دو نگاه شده و آن را جدی نگرفته اند. این رویداد برای مقامات و مسئولان  یک نوع آگاهی بخشی مسئولانه را رقم می زند تا آنها در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری های کشور ازچنین ظرفیتی استفاده کنند. اولین رویداد عصر امید در هشتم خرداد سه هزار شرکت کننده واقعی دارد که تا کنون در هیچ نمایشگاهی فناورانه چنین کمیت و کیفیتی وجود نداشته و بی نظیر است.
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با اشاره به مهم بودن ضمانت های مالی برای صاحبان سرمایه گفت: ضمانت های مالی دانشگاه آزاد واقعی هستند و به همین خاطر سرمایه گذاران و صنایع رغبت بیشتری برای همکاری با ما خواهند داشت. کل واحدها و بخش های دانشگاه آزاد برای فناوری و کارآفرینی بسیج شده اند. بعد از برگزای رویداد ما دو سال کار مستمر خواهیم داشت تا پیگیر دستاوردهای رویداد از جمله قرادادها و تفاهم نامه ها باشیم. توسعه و پیشرفت دانشگاه با متر فناوری و رویداد قابل اندازه گیری خواهد بود و عملکرد سایر مدیران دانشگاه نیز در همین راستا ارزیابی خواهد شد.
دهقانی فیروزآبادی در پایان عنوان داشت: 1200 میلیارد تومان در رویداد فرصت سرمایه گذاری ایجاد شده که واحدها و شرکت کنندگان رویداد باید آن را به نحو احسن جذب کنند. دانشجویان دانشگاه آزاد در مرحله نخست باید از این فرصت استفاده کنند و برای جذب سرمایه وارد کار شوند. فرصت نمایشگاه را از دست ندهید؛ چرا که عرصه برای ورود تمام اعضای علمی کشور در رویداد مهیا است و دانشجویان دانشگاه آزاد باید دراین رقابت موثرتر عمل کنند.  افزایش اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی در میان عموم جامعه، در رویداد ملی گام دوم رقم می خورد ولی دانشجویان و اعضای خانواده دانشگاه آزاد باید از این اعتبار صیانت  و برای مردم آن را به خوبی معرفی کنند. در حال حاضر دوره کسانی است که با الفبای کسب و کار آشنایی دارند و این مورد در دانشگاه آزاد به مراتب از دانشگاه های دیگر بیشتر دیده می شود. مطالبات دانشجویان باید از مسئولان دانشگاه آزاد باید واحد فناور، آزمایشگاه، سرای نوآوری، زیرساخت استارتاپی و کارآفرینی باشد. متاسفانه دانشجویان ما از وجود مراکز رشد، سرای نوآوری و ظرفیت های فناورانه دانشگاه آزاد اطلاع زیادی ندارند. دانشجویان باید بدانند که نیاز برای حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین، یک نیاز واقعی است که در عصر کنونی می تواند زمینه ساز پدیدآمدن کسب و کارهای قدرتمند در عرصه حل مسائل کشور شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول