اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

ورود سازمان بازرسی/ نحوه ساخت ساختمان متروپل آبادان بررسی می شود

نحوه ساخت و رعایت نظامات مهندسی و ضوابط شهرسازی ساختمان متروپل بررسی می‌شود.

ورود سازمان بازرسی/ نحوه ساخت ساختمان متروپل آبادان بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس؛ در پی دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرس ویژه استان خوزستان مبنی بر نظارت بر نحوه امدادرسانی، آواربرداری و رسیدگی به وضعیت مصدومان حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه متروپل آبادان و بررسی ابعاد مختلف موضوع و معرفی متخلفین احتمالی به مراجع قضایی و اداری، تیم ویژه ای از بازرسی این استان مامور بررسی موضوع شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور،  خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در همان ساعات اولیه ریزش ساختمان 10 طبقه متروپل در آبادان به بازرس کل ویژه استان خوزستان،  ماموریت داد با حضور در صحنه و نظارت بر نحوه امدادرسانی، آواربرداری و رسیدگی به وضعیت مصدومان، ابعاد مختلف حادثه را از حیث ایمنی ساختمان، رعایت اصول شهرسازی و معماری و صدور مجوزهای ساخت و ساز بررسی و نسبت به معرفی متخلفین احتمالی به مراجع قضایی و اداری اقدامات لازم را انجام دهد که متعاقب این دستور تیم ویژه‌ای در آبادان مستقر شدند.

بازرس کل ویژه استان خوزستان در این رابطه توضیح داد: متعاقب دستور ریاست سازمان بازرسی کل کشور در خصوص استقرار هیات های بازرسی و نظارت مستقیم بر نحوه امدادرسانی و آوار برداری، از همان لحظات اولیه تیم‌‎های ویژه‌ای از بازرسی استان خوزستان در محل مستقر شدند.

محمد آقاجری با اشاره به اینکه تیم‌های بازرسی به صورت میدانی بر  فعالیت دستگاه‌های مختلف در امدادرسانی و آواربرداری نظارت می‌کنند، گفت: متاسفانه بخش دیگری از ساختمان که فرو نریخته نیز از پایداری لازم برخوردار نیست به همین دلیل آواربرداری از محل باید با ایمنی کامل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تیم ویژه بازرسی برای بررسی موضوع و مشخص کردن عاملان این حادثه در فرمانداری آبادان مستقر شده‌اند، ادامه داد: با توجه به وظیفه قانونی سازمان بازرسی و دستور ویژه ریاست سازمان، تیم ویژه‌ای نحوه ساخت و رعایت نظامات مهندسی و ضوابط شهرسازی را بررسی خواهد کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلفی موضوع به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام شود.

بازرس ویژه استان خوزستان با اشاره به حضور در جلسه شورای تامین و ستاد مدیریت بحران، گفت: علاوه بر این، نحوه صدور مجوز و همچنین نظارت بر ساخت این پروژه نیز بررسی خواهد شد و چنانچه افرادی در این رابطه سهل‌انگاری کرده باشند به دستگاه قضایی یا دیگر مراجع معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه چنین حوادثی در استان خوزستان قابل‌قبول نیست و باید مقصران انسانی این حوادث مشخص شوند، بیان کرد: بررسی عملکرد تمام دستگاه‌های مرتبط با حادثه، تا مشخص شدن علل این حادثه نیز موضوع دیگری است که در دستور کار است.

آقاجری تاکید کرد: با افراد و دستگاه‌هایی که در راستای نظارت بر رعایت استانداردها و مقررات ملی مسکن و ضوابط شهرسازی تکلیف داشته؛ اما سهل‌انگاری کرده و به وظایف ذاتی خود عمل نکرده‌اند برخورد قانونی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه امدادرسانی به مصدومان این حادثه نیز بیان کرد: بازرسی ویژه استان خوزستان بر نحوه درمان و ارائه خدمات بیمارستانی به مصدومان این حادثه نیز نظارت دارد تا روند درمان مصدومان به صورت مطلوب پیگیری شود.

بازرس ویژه استان خوزستان با اشاره به بازدید از بیمارستان شهید بهشتی آبادان و عیادت از مصدومان سانحه، گفت: به همراه معاون دانشگاه علوم پزشکی خوزستان از مصدومان بستری در این بیمارستان عیادات و در جریان فرآیند درمانی آنها قرار گرفتیم و نحوه خدمات‌رسانی به بیماران به خوبی در حال انجام است.

به گفته وی تمام روند درمان مصدومان این حادثه رایگان است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول