اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

در چند بخش مهم صنعت نفت، از دانشگاه انتظار همکاری داریم

معاون وزارت نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: امیدوارم باب همکاری بین صنعت و دانشگاه باز شود؛ چراکه در چند بخش مهم انتظار داریم دانشگاه‌ها کمک کنند تا به راه‌حلی مفید برسیم و این جلسه همکاری ما و دانشگاه اصفهان را سبب شود.

در چند بخش مهم صنعت نفت، از دانشگاه انتظار همکاری داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، وحیدرضا زیدی‌فرد معاون وزارت نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در نشست با رئیس و معاونان دانشگاه اصفهان، با بیان این که ارتباط صنعت و دانشگاه یک بحث قدیمی و چندساله است که نمود آن‌چنانی ندارد و الزامی است که همگان به آن اقرار دارند، اظهار کرد: در صنعت نفت ارتباط بین دانشگاه و صنعت فراز ونشیب بسیاری داشته است، ولی در این دوره تمام سعی ما بر این است که از تمام ظرفیت دانشگاهی که در بخش‌های مختلف دارند استفاده کنیم؛ چرا که این امر به نفع ما و دانشگاه است و رابطه ای برد-برد است.

وی افزود: هدف ما این است که با مدیریتی تعامل‌گونه با دانشگاه‌ها و نظارت قوی، به فرآیندی مفید بین دانشگاه و صنعت برسیم؛ امیدوارم باب همکاری بین صنعت و دانشگاه باز شود؛ چراکه در چند بخش مهم انتظار داریم دانشگاه‌ها کمک کنند تا به راه‌ حلی مفید برسیم و این جلسه همکاری ما و دانشگاه اصفهان را سبب شود.

در ابتدای این جلسه، حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان نیز با اشاره به قدمت ۷۵ ساله دانشگاه اصفهان و دارا بودن بیش از ۱۷ هزار دانشجو، بیان کرد: امیدواریم این گونه نشست‌ها مقدمه‌ای برای همکاری تحقیقاتی بیشتر دانشگاه با صنعت باشد؛ چرا که برخی از رشته‌ها ارتباط تنگاتنگی با حوزه نفت دارد.

وی مشکل اصلی دانشگاه‌ها، ادارات و وزارتخانه‌ها را دولتی بودن آن‌ها دانست و بیان کرد: دولتی بودن دانشگاه‌ها، ادارات و وزارتخانه اگرچه برخی خوبی‌ها دارد، ولی مشکلات آن بیشتر است؛ در بسیاری از مواقع ما را با کشورهای پیشرفته مقایسه می‌کنند، ولی از آن جایی که در آن کشورها اکثر حوزه‌ها به خصوص دانشگاه‌ها خصوصی است، رابطه‌ خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود می‌آید.

هرسیج در ادامه افزود: به واسطه تحریم‌هایی که به وجود آمده، نگاه دانشگاه و صنعت برای حل برخی معضلات بیشتر شده است و امیدواریم این موارد که از برکات تحریم‌ها است پابرجا بماند و برای حل مشکلاتی که در صنعت به وجود می‌آید، به دانشگاه‌ها رجوع شود.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به شعار دانشگاه اصفهان که «جامعه محوری، تمدن‌سازی» است، خاطرنشان کرد: دانشگاه اصفهان مشکلات و مسائل جامعه از شهر اصفهان گرفته تا سطح کلان ملی را بررسی کرده و برنامه‌های تحقیقاتی و آموزشی متناسب با حل آن مشکلات را دنبال می‌کند.

وی افزود: رشته‌های مهندسی در بحث تجهیزات، رشته‌های علوم انسانی در حوزه مدیریت، رشته‌های اقتصاد و روانشناسی و دیگر رشته‌ها در دانشگاه اصفهان وجود دارد که تحقیقات آن‌ها در حوزه نفت می‌تواند مفید واقع شود و انتظار این است که همچون کنسرسیوم محیط زیست که در دانشگاه اصفهان فعالیت دارد، در حوزه نفت نیز بتوانیم فعال باشیم.

هرسیج در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با جلسات تخصصی به راه‌حل‌هایی برسیم که مشکلات حوزه نفت برطرف شود و تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده عملی شود تا هم دانشگاه از امتیازاتی به نفع برسد و هم مشکلات حوزه نفت برطرف شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول