اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

عزاداری خرمشهری‌ها و آبادانی‌ها در عزای امام صادق(ع) و جانباختگان متروپل

پویش بزرگ «راه صادق» با همکاری هیأت‌های مذهبی خرمشهر و جمعیت امام رضایی‌ها، همزمان با سالروز شهات امام جعفر صادق علیه‌السلام در مناطق شهری و روستایی مسیر خرمشهر ـ شلمچه و شهرهای خرمشهر و آبادان برگزار می‌شود.

عزاداری خرمشهری‌ها و آبادانی‌ها در عزای امام صادق(ع) و جانباختگان متروپل

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، پویش بزرگ «راه صادق» با همکاری هیأت‌های مذهبی خرمشهر و جمعیت امام رضایی‌ها، همزمان با سالروز شهات امام جعفر صادق علیه‌السلام در مناطق شهری و روستایی مسیر خرمشهر ـ شلمچه و شهرهای خرمشهر و آبادان برگزار می‌شود. در روزهای پنج شنبه و جمعه ۵ و ۶ خردادماه، ۵ موکب پذیرایی و عزاداری از میدان مقاومت خرمشهر تا منطقه شلمچه در مسیر جاده اصلی و روستاهای اطراف برپا می‌شود تا اقداماتی همچون مشاوره مذهبی و بازی‌های کودکانه در موکب‌های منتخب را بر عهده بگیرد.

 همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در ۱۵ نقطه شهری و روستایی، مسیر جاده خرمشهر به شلمچه در محل مساجد، حسینیه‌ها، موکب‌ها، مراسم عزاداری همراه با پذیرایی برقرار می‌شود.

اجتماع بزرگ هیأت‌های مذهبی خرمشهر به مناسبت شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام با شعار «راه صادق با امام صادق (ع)» و یادبود کشته‌شدگان حادثه متروپل آبادان با حضور هیأت‌های مذهبی خرمشهر، روز جمعه در جاده خرمشهر ـ شلمچه، روستای سوره درب فیلیه از ساعت ۲۱ همراه با پذیرایی از دوستان اهل بیت علیها‌السلام انجام خواهد شد.

در این پویش بزرگ، قرار است با استفاده از ظرفیت هیأت‌های مذهبی و نیروهای داوطلب مردمی، جاده خرمشهر به شلمچه، خیابان خرمشهر، آبادان و جزیره مینو با بیرق‌های عزاداری با عنوان محلی پویش یعنی «طریق الصادق» سیاهپوش شود. نصب بنرهای بزرگ و استفاده از تابلوهای شهری، از دیگر برنامه‌های این پویش بزرگ خواهد بود.

روز چهارشنبه ۴ خرداد در یکی از نخلستان‌های بزرگ شهرستان آبادان با حضور کشاورزان منطقه، برنامه اقامه عزای شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام و یادبود کشته شدگان حادثه متروپل آبادان صورت خواهد پذیرفت. تقدیر از ۶ خانواده شهید دفاع مقدس و تهیه و توزیع ۱۲۰ بسته معیشتیبین خانواده ایتام منطقه خرمشهر به شلمچه از دیگر برنامه‌های این پویش خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول