اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزرای خارجه ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کردند

وزیر خارجه ترکیه پس از تل‎‌آویو وارد رام‌الله شد و با وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

وزرای خارجه ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه  ترکیه امروز (سه شنبه) وارد شد و با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، سفر چاووش اوغلو به رام‌الله یک روزه است و دیدار وی با المالکی در مقر وزارت خارجه فلسطین انجام شد.

چاووش اوغلو ریاست کمیته وزارتی مشترک فلسطینی-ترکیه‌ای را بر عهده دارد و پس از دیدار وی با المالکی، این کمیته تشکیل جلسه داد.

چاووش اوغلو و ریاض المالکی پس از آن در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کردند و شش توافقنامه مشترک میان این دو امضا شد.

وزیر خارجه فلسطین در این کنفرانس مطبوعاتی گفت، روابط رام‌الله با ترکیه عمیق است و تمام زمینه‌های سیاسی و مردمی را در بر می‌گیرد؛ «ما درباره نگرانی عمومی و تجاوزات اسرائیلی در اراضی فلسطین گفت‌وگو کردیم».

وی ضمن اینکه در تمامی مسایل مطرح شده با همتای ترکیه‌ای، هماهنگی و توافق وجود داشته، بر گسترش و تعمیق این روابط تأکید کرد.

وزیر خارجه ترکیه هم گفت، ترکیه به حمایت خود از «برادران فلسطینی» در مسیر مبارزه برای دستیابی به دولت مستقل و دارای حاکمیت ادامه می‌دهد.

وی افزود: هماهنگی با طرف فلسطینی در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل و نیز حمایت از مسأله فلسطین سوای روابط ما با تل‌آویو را ادامه خواهیم داد.

قرار است وزیر خارجه ترکیه دیداری هم با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در «المقاطعه» (مقر تشکیلات خودگردان) داشته باشد.

 

بعد از گمانه‌زنی‌های اخیر برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره زمان سفر مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به فلسطین اشغالی و دستور کار این سفر، چاووش اوغلو امروز سه شنبه وارد فلسطین اشغالی شد.

منابع رسانه‌ی رژیم صهیونیستی خبر دادند که «گیل هاسکل» رئیس بخش پروتکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به همراه «ایریت لیلیان» دیپلمات ارشد این وزارتخانه در فرودگاه از وزیر خارجه ترکیه استقبال کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول