اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

بانک‌ها در تسهیلات‌دهی خرد بدون تضامین سخت نگیرند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تحول در بانک‌ها به این معنی است که در عرصه وام‌های خرد بانکها قرار است، بدون تضامین شداد و غلاظ باشد.

بانک‌ها در تسهیلات‌دهی خرد بدون تضامین سخت نگیرند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیداحسان خاندوزی امروز در مراسم رونمایی از سیستم یکپارچه بانکداری در بانک سپه و در جمع مدیران ارشد این بانک با تبریک سالروز آزادی خرمشهر گفت: سیاست‌گذاران کشور در 2-3 سال گذشته مسئولیت‌هایی برای عهده بانک سپه قرار دادند که امروز با اطمینان خاطر می‌توان گفت بسیاری از این مسئولیت‌ها را به راحتی انجام داده و سربلند بیرون آمده است.

وی افزود: مسئله ادغام بانک‌ها در بانک سپه مسئله کوچکی نبود که می‌توانست چه تبعاتی داشته باشد، اما هنر مدیران این بانک این بود که با راه‌اندازی سیستم یکپارچه بانکداری بانک سپه به عنوان نماد ادغام رخ نمایان کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: حکایت تحول در بانک سپه وجود دارد و هم خود بانک و هم پنج بانک و مؤسسه‌ای که به این بانک ملحق شده‌اند، براساس سند تحول در افق 1404 بحث ارتقای بانک سپه مدنظر است. 

خاندوزی همچنین به تهیه صورت‌های مالی و ترازنامه تلفیقی بانک سپه به عنوان یک بانک دولتی اشاره کرد و بیان داشت: با کمک مدیران با تجربه این مسئله هرسال بهتر انجام می‌شود.

وی افزود: اراده تحول بانک در عرصه خود بانک سپه و سیاست‌های کلان کشور و همچنین دسترسی بیشتر مردم به وام‌های خرد و بدون تضامین نمایان می‌شود که این وام‌های خرد بدون تضامین شداد و غلاظ باید باشد.

در این مراسم همچنین آیت‌اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه نیزطی اظهاراتی گفت: استقرار سیستم جامع بانکداری الکترونیک با هدایت مدیران و هیأت مدیره انجام شد و در آخر بهمن سال گذشته با موفقیت به اجرا رسید و امروز سوم خرداد سیستم یکپارچه مدیریت بانک سپه در حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی می‌شود.

وی افزود: در راستای ساماندهی شرکت‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری امید 300 نفر از نیروهای کلیدی بانک را به این شرکت‌ها مأمور می‌کنیم. 

ابراهیمی گفت: هم‌اکنون 55.7 میلیون مشتری در بانک سپه هستند که در اسفند سال گذشته 960 میلیون سند حسابداری در بانک تعیین تکلیف شد. همچنین 22.9 میلیون پایا وارده به بانک در اسفندماه ثبت شد. 46 میلیون کارت نقدی بانکی در اختیار مشتریان است که سیستم یکپارچه هم‌اکنون مشتریان بانک‌های قبلی مانند مهر اقتصاد، قوامین، انصار و مشتریان قدیمی‌تر ثامن را پوشش می‌دهد و این بانک‌ها ظرف چهار ماه در بانک سپه ادغام شدند، به گونه‌ای که حتی یک روز کارت‌های مؤسسات یاد شده از رده خارج نشد.

مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: آخرین مجمع بانک‌های  ادغامی در اسفندماه ثبت شد. در حال حاضر حساب‌های نیروهای مسلح نزد بانک سپه شفاف و روشن است. صورت‌های مالی سال 99 بانک که مصداق حل و فصل مسئله ادغام است شب گذشته آماده شد. 

ابراهیمی این را هم گفت: همه کارکنان بانک‌های ادغامی تا پایان اسفندماه سال قبل رسمی شدند و اولین حقوق خود را در ماه فروردین امسال از دولت دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در بخش ادغام بانک‌ها برخی از نیروها با 25 سال سابقه بودند که سوابق قبلی آنها مربوط به صندوق تأمین اجتماعی بود و بعد از استخدام در صندوق بازنشستگی کشور منتقل شده است، به گونه‌ای که بعد از بازنشستگی به جای اینکه ماهانه 18 میلیون تومان دریافت کنند، کمتر از این رقم دریافت می‌کنند.

مدیرعامل بانک سپه گفت: طرح بازنشستگی هزار نفر از نیروهای بانک سپه در دستور اجرا است که برخی از آنها بازنشسته و برخی نیز بازخرید می‌شوند.

ابراهیمی ادامه داد: 2300 پروژه و فعالیت طی چهار سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم که در افق 1404 و در 100 سالگی بانک باید اجرا شود. در این مراسم از سیستم یکپارچه برنامه تحول راهبردی بانک سپه با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول