اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

درک مطلب مهمترین عامل برای قبولی در آزمون مدارس خاص است

یک پژوهشگر و مدرس ریاضی در خصوص راهکارهای تقویت بنیه آموزشی دانش‌آموزان برای ورود به مدارس خاص، گفت: دانش‌آموزان باید طوری درس بخوانند که بتوانند همان مطالب را در قالب کنفراس ارائه دهند.

درک مطلب مهمترین عامل برای قبولی در آزمون  مدارس خاص است

محمدرضا فاتحی‌نسب، پژوهشگر و مدرس ریاضی در گفت‌وگو با خبرنگاران فارس از یزد، در خصوص راهکارهای تقویت بنیه آموزشی دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف، اظهار کرد: با توجه به تغییر رویکر آموزش و پرورش در جذب دانش‌آموزان با استعداد و ایجاد زمینه ادامه تحصیل آنها در مدارس خاص، تدوین راهکار مناسب برای بهره برداری بیشتر از این فرصت ضروری است.

وی افزود: در فرآیند ورود به مدارس خاص، دانش‌آموزان در پایان سال تحصیلی وارد آزمونی می‌شوند تا بتواند بر اساس نمره و امتیازی که کسب می‌کنند، میزان مهارت علمی آنها سنجیده و در نهایت وارد مدارس خوب آموزش و پرورش شوند.

این پژوهشگر درس ریاضی گفت: مدارس خاص از این جهت خوب است که دانش‌آموزان مستعد و غیر برخوردار هم می‌توانند از امتیاز ویژه نظام آموزشی استفاده کنند.

فاتحی نسب در ادامه با بیان این‌که دانش‌آموزان برای ورود به مدارس خاص در یک محیط علمی و در کنار همکلاسی های خود برای رسیدن به نیمکت مدارس خاص تلاش می‌کنند، تصریح کرد: بهره برداری از معلمان نمونه و ممتاز آموزش و پرورش از جمله مهمترین ویژگی مدارس خاص است.

 وی مدارس خاص را یکی از نزدیکترین مفاهیم عملی عدالت آموزشی بر بستر عمومی دانست و بیان کرد: طبیعتاً درخواست برای ورود به این مدارس بالاست و باعث می‌شود دانش‌آموزان وارد یک رقابت بشوند.

این مدرس برجسته درس ریاضی خاطرنشان کرد: درک این موضوع که یک دانش‌آموز پایه ششم و نهم متقاضی ورد به مدارس خاص است، چه کاری باید انجام دهد و چه دوره‌هایی را برای خود برنامه‌ریزی کند، مهمترین گام برای ورود به مدارس خاص است.

فاتحی نسب در ادامه اولین قدم برای قبولی در آزمون مدارس خاص را آشنایی با محتوا و فضای آزمون دانست و بیان کرد: هرسال سازمان ملی استعداد درخشان در بهمن یا اسفند این موارد را در قالب دفترچه آزمون در سایت خود منتشر می‌کند.

وی اظهار کرد: عموما  دانش آموزان ششم در سوالات سه حوزه هوش کلامی، هوش ریاضی و هوش تصویری باید رقابت کنند و دانش‌آموزان نهم در یک حوزه دروس تحصیلی و هوش‌های سه گانه نیز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این مدرس و پژوهشگر رشته ریاضی اظهار کرد: مشخصا در دروس فارسی و ریاضی بچه ها باید عادت کنند درک مطلب رو بالا ببرند، بطوری که دانش آموز یک سوال را در هر درسی می‌خواند بتواند برای والدین یا همکلاسی دوباره بازگو کند.

فاتحی نسب یکی از مهمترین ضعف دانش آموزان را در امتحانات عنوان کرد و گفت: اگر دانش آموزی سوال را متوجه نشود، مطالب درسی را یاد نگرفته و در نهایت نمی‌تواند در امتحان آن طور که باید موفق باشد، ناشی از نداشتن توانایی درک مطلب است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی در پایان خطاب به دانش آموزان تأکید کرد: راهکار موثر برای تقویت بنیه آموزشی دانش‌آموزان مطالعه کامل دروس است به طوری که بتوانند بعد از خواندن درس بتوانند همان مطلب را در قالب کنفرانس ارائه دهند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول