اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: رویکرد روس‌هراسی در رسانه‌های غربی حاکم است

سخنگوی کاخ کرملین با انتقاد از نبود رویکرد عینی‌گرایانه در رسانه‌های غربی نسبت به جنگ اوکراین، اظهارات درباره طرح ایتالیا برای حل‌وفصل این درگیری را رد کرد.

کرملین: رویکرد روس‌هراسی در رسانه‌های غربی حاکم است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) گفت در رسانه‌های غربی، کمبود اطلاعات عینی در مورد آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد، وجود دارد.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین توضیح داد: «البته رویکرد روس‌هراسی همچنان در حوزه اطلاعاتی حاکم و غالب است، رویکردی که مبتنی بر تلاش برای تحلیل عینی رخدادها در اوکراین نیست».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره اظهار داشت: «البته ما متوجه این موضوع هستیم. ما همه رسانه‌ها از جمله رسانه‌های غربی را رصد می‌کنیم. اما متاسفانه هنوز چنین اطلاعات عینی درخصوص وقایع اوکراین بسیار کم است، کمبود جدی در این زمینه وجود دارد».

سخنگوی کرملین در ادامه، برخی گزارش‌ها و اظهار نظرها درباره طرح ایتالیا برای حل‌وفصل درگیری‌های اوکراین را رد کرد و گفت کرملین هنوز متن رسمی طرح ایتالیا برای حل و فصل اوکراین را دریافت نکرده است.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اظهارات «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه توضیح داد: «البته، این یک موضع بسیار مهم از سوی دمیتری آناتولیویچ (مدودف) است، اما در اینجا می‌خواهم منصفانه بگویم که ما چنین اخباری را در رسانه‌ها دیده‌ایم ولی هنوز آن را دریافت نکرده‌ایم».

ریانووستی در خبر دیگری به نقل از وی نوشت: «شاید آنها (ایتالیا) فعلا از طریق کانال‌های دیپلماتیک در حال ارائه این پیشنهاد هستند. ما هنوز باید از نزدیک ببینیم که چه چیزی به صورت رسمی خواهد آمد».

سخنگوی کرملین همچنین در مورد گزارش‌هایی که در رسانه‌ها منتشر شده، اظهار نظر نکرد و به خبرنگاران توصیه داشت فعلا منتظر اطلاعات رسمی باشند.

روزنامه «ریپلابلیکا» چاپ رم هفته جاری گزارش داد که نخست‌وزیر ایتالیا یک طرح صلح چهاربندی برای اوکراین را به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد تحویل داده است.

پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت موضوع قدرتمند شدن واحد پول روسیه «روبل» در جلسات اقتصادی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور مطرح می‌شود زیرا مورد توجه ویژه کابینه است.

به نوشته ریانووستی، وی در این‌باره اظهار داشت: «موضوع روبل قوی به طور مداوم در جلسات اقتصادی مطرح می‌شود. رئیس جمهور پوتین آن جلسه‌ها را هر هفته برگزار می‌کند. البته این اثباتی برای توجه ویژه به تداوم روند تقویت روبل است. دولت روی این موضوع کار می‌کند تا ثبات اقتصاد کلان تامین می‌شود».

امروز همچنین «اندری رودنکو» معاون وزیر خارجه روسیه ضمن اعلام آمادگی برای کمک به خروج کشتی‌های حامل مواد غذایی از بنادر اوکراین، گفت برای جلوگیری از بحران غذایی باید تحریم‌ها برداشته شود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول