اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

چرا باید از مقام معلم تجلیل کرد؟!

کارشناس آموزش و پرورش گفت: تجلیل از مقام شامخ معلمان، مربیان و اساتید و تکریم جایگاه تحول آفرینی، یک مناسبت تقویمی نیست؛ بلکه یادآوری ضرورت تابش خورشیدی از علم و آگاهی و تثبیت ستون‌های راسخ تربیت و مقاومت در پای‌بندی و ارزش‌های تمدن‌ساز است.

چرا باید از مقام معلم تجلیل کرد؟!

مجید عابدی کارشناس آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش اظهار کرد: از منظر بیانیه گام دوم انقلاب که از آن به عنوان ترسیم کننده فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی تعبیر شده، مرتبه جامعه پردازی و تمدن‌سازی آینده، منوط به حرکت پرشتاب در تولید دانش و فناوری و فتح قله‌های علمی شده است؛ در این راستا از ظرفیت‌های مهم کشور در نیل به این مهم، می‌توان به منابع انسانی جوان و محقق و دارای روحیه انقلابی و تلاش جهادی اشاره کرد که گام‌های استوار آینده را با امید و ایمان بردارند.

وی ادامه داد: توصیه دیگر این مسیر، روشنگری‌ها، بیان تجربه‌ها و حقایق در مقابل ندانسته‌ها، نیازموده‌ها و ندیده‌های نسل جوان است تا با درایت و بصیرت متوجه فرصت‌های بالقوه و تهدیدهای ناشناخته شده و مسیر را به درستی به سوی طلوع تمدن نوین اسلامی بپیمایند.

عابدی اضافه کرد: در واقع راه حل تحقق شکوفایی گام دوم انقلاب، که از جمله آن می‌توان به درون‌زایی اقتصاد، دانش بنیان شدن و باور ظرفیت‌ها اشاره کرد، در گروی تربیت سرمایه انسانی مولد و نخبه و کارآمد انقلابی است.

وی ادامه داد: طبعاً سرمایه‌های انسانی تمدن ساز، در همراهی فتوحات قله‌ها و رسیدن به لبه‌های دانش و فناوری نوین نیازمند جوهره پای‌بند به ارزش‌ها و روحیه جهادی و انقلابی است و در این عرصه نقش هادیان الهام بخش، راهنمایان مبرز و تعلیم دهندگان وارسته بی بدیل و بدون انکار است.

این کارشناس آموزش و پرورش تصریح کرد: پر واضح است نقش آموزشی، اجتماعی و اخلاقی جامعه معلمان و مربیان در تربیت نسل نوآور، خود ساخته و با هویت و تمدن ساز آینده، موضوعی تاریخ ساز و اهمیتی هستی بخش خواهد داشت؛ از آشنایی با تعبیرات ستایش آمیز معمار بزرگ انقلاب، تا ارزش‌ها و آرمان‌های جمهوری اسلامی، و آگاهی از افتخارات ملی سال‌های مجاهدات نسل‌های اول و دوم تا گشایش چالش‌های علم فناوری و تولید‌ دانش بنیان و کارآفرینی نوآورانه و بومی برای آینده همگی درس‌هایی است که نسل سوم و چهارم و نسل‌های آینده برای شکوفایی تمدن اسلامی باید آموخته و اندوخته باشند.

وی افزود: تجلیل از مقام شامخ معلمان، مربیان و اساتید و تکریم جایگاه تحول آفرینی، یک مناسبت تقویمی نیست، بلکه یادآوری ضرورت تابش خورشیدی از علم و آگاهی، نسیمی از مهر و عطوفت، حلول روح دانایی در بطن جامعه، تثبیت ستون‌های راسخ تربیت و مقاومت در پای‌بندی و ارزش‌های تمدن‌ساز است.

عابدی اضافه کرد: تربیت نسلی با اهداف بزرگ و فتح قله‌های بلند، نیازمند مجاهدتی بنیادین و مجاهدانی در عرصه خلوص و میدان است؛ نقش زدن بر روح تأثیر پذیر و تربیت پذیر نسل جوان، چنانچه برگرفته از آرمان‌ها و ارزش‌ها ، بصیرت‌ها و حقیقت‌ها و ابراز هویت ملی و دینی بوده و بر دل‌های مخاطبان بنشیند، نسلی تمدن ساز را برای فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی و گام دوم شکوفایی انقلاب را آماده خواهد کرد.

وی تصریح کرد: کافی است معلمان را ارج بنهیم و منزلت‌شان را پاسداری کنیم که هادیان و راهنمایان و مربیان نسل دستیابی به آرزوهایمان هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول