اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

آخرین وضعیت جسمانی نوزاد پیدا شده/ ۱۷ هزار خانواده متقاضی برای فرزندخواندگی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی جدیدترین وضعیت نوزادی که روز گذشته در محله نازی آباد تهران پیدا شده بود را شرح داد و گفت: تقاضای بسیار زیادی برای فرزندخواندگی او وجود دارد.

آخرین وضعیت جسمانی نوزاد پیدا شده/ ۱۷ هزار خانواده متقاضی برای فرزندخواندگی

به گزارش گروه رفاه و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد نصیری معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی در واکنش به خبر پیدا شدن نوزاد دو روزه در سطل زباله در محله نازی‌آباد تهران گفت: حال عمومی نوزاد مساعد گزارش شده و احتمالاً امروز تحویل سازمان بهزیستی داده شود.

وی ادامه داد: برای این قبیل بچه‌ها که خانواده‌ای وجود ندارد، پرونده تشکیل و از مسیر دستگاه قضائی به سازمان بهزیستی به منظور فرزندخواندگی تحویل داده می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: پس از بررسی‌های لازم اگر تحت هر شرایطی اولیایی برای این کودک یا کودک‌های مشابه مشخص نشود، آنها را به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌هایی که اعلام آمادگی کردند، تحویل می‌دهیم.

نصیری اظهار کرد: از روز گذشته که خبر پیدا شدن این نوزاد در رسانه‌ها منتشر شد، متقاضیان زیادی برای تحویل این کودک به عنوان فرزندخوانده اعلام آمادگی کرده‌اند. بسیاری از افراد در تماس با سازمان بهزیستی و برخی دیگر با مراجعه به این سازمان اعلام کردند که قصد سرپرستی این نوزاد را دارند.

وی بیان کرد: نکته مهم آن است که بالغ بر ۱۷ هزار خانواده متقاضی برای امر فرزندخواندگی در صف نوبت سازمان بهزیستی هستند. اگر بنا باشد این کودک به خانواده‌ای به منظور فرزندخواندگی داده شود، اولویت با این قبیل افراد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی در پایان گفت: سالانه تنها ۱۵۰۰ نوزاد به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌های متقاضی داده می‌شود و تعداد زیادی از خانواده‌ها بعد از ثبت‌نام برای تحویل فرزندخواندگی باید در صف نوبت بمانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول