اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

روایت رئیس سازمان سینمایی از نگاه ویژه رئیسی به حوزه فرهنگ و هنر/3 شورای مهم که دولت احیا کرد

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: رئیس جمهور جز معدود روسای جمهوری است که توجه جدی به حوزه فرهنگ و هنر دارد که در دولت، تشکیل 3 شورای جدید در دستور کار قرار گرفته و راه‌اندازی شده است.

روایت رئیس سازمان سینمایی از نگاه ویژه رئیسی به حوزه فرهنگ و هنر/3 شورای مهم که دولت احیا کرد

محمد خزاغی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برنامه های دولت مردمی آیت الله رئیسی در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: در برنامه های جدیدی که در دولت طراحی و ابلاغ شده ماموریت‌های جدی تعریف شده که از جمله این ماموریت‌ها نگاه جدی به گفتمان انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در همه حوزه ها اعم از سینما تجسمی تئاتر و همه حوزه‌های مرتبط با هنر چنین رویکردی وجود دارد در حوزه سینما به خصوص موارد بسیار زیادی در سال های اخیر داشته ایم که مخاطبین سینما شاکی از عرضه برخی محصولات بوده‌اند و تصمیم گرفته‌ایم فضای جدیدی را ایجاد کنیم و بر اساس آن طراحی‌هایی در سازمان سینمایی صورت گرفته که اولین مرحله آن طراحی سه شعار بود که بر اساس آن تمام موسسات سینمایی بر اساس عدالت محوری، قانون گرایی و استانداردسازی حرکت کنند.

وی گفت: قوانین سازمان سینمایی نیاز به بازنگری داشت که تجدید نظر صورت گرفته و در بحث عدالت محوری چه در تهران و برای فیلمسازان و چه در سراسر کشور برنامه‌های برای ایجاد عدالت داریم که نخستین آن سفر هر هفته مسئولان سازمان سینمایی به نقاط مختلف کشور بوده تا مشکلات را در این مناطق رصد کرده و با هنرمندان حوزه سینما ارتباط نزدیکی برقرار کنند و بودجه‌ها نیز بر اساس عدالت توزیع شود.

وی در ادامه گفت: در سفرهای استانی که رئیس جمهور تاکنون داشته اند به پروژه‌های عمرانی نیمه تمام اعتباراتی اختصاص یافته تا اینکه هرچه زودتر به اتمام برسند همچنین در توسعه زیرساخت‌ها با حضور استانداران و شهرداران موضوعات مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که از رهگذر آن بدانیم که چه کمکی از دست استان برمی‌آید و چه کمکی ما می‌توانیم انجام دهیم.

خزاعی در خصوص معیشت سینماگران و همچنین مسکن آنها گفت: برای مسکن هنرمندان سینما در طرح اقدام ملی تصمیم گیری خواهد شد و سهمی به آنها اختصاص داده می‌شود که این فقط مربوط به سینما نیست و حوزه‌های دیگر هنر نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی به دیدگاه های سینمایی هیئت دولت و رئیس جمهور در حوزه هنر و سینما اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور جز معدود روسای جمهوری است که توجه جدی به حوزه فرهنگ و هنر دارد که در دولت، تشکیل 3 شورای جدید در دستور کار قرار گرفته و راه‌اندازی شده است.

خزاعی تصریح کرد: اولین آن شورای فرهنگ و هنر که بعد از دیدار افطاری با رئیس جمهور دستور راه اندازی آن داده شد شخص آقای رئیسی متقبل شده مشکلات اساسی حوزه فرهنگ و هنر بررسی و تصویب خواهد شد و آنهایی که احتیاج به نظر رئیس جمهور دارند توسط شخص رئیس جمهور برای آنها تصمیم گیری می‌شود که در اولین مورد برای مشکلات مربوط به مساجد و کتابخانه ها توسط رئیس جمهور تصمیم مشخص گرفته شد.

وی گفت: دومین شورایی که به صورت اختصاصی راه‌‌اندازی شد شورای عالی سینما است که معاون اول رئیس جمهور مسئول شورای عالی سینمای کشور خواهد بود و مصوبات آن در حال حاضر سریع ابلاغ می شود اولین جلسه آن به زودی برگزار خواهد شد مشکلات اساسی حوزه سینما که در حوزه اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست در شورای عالی سینما مطرح خواهد شد که از جمله آنها مسکن و معیشت و برخی قوانین دیگر مشکل‌دار است و نشان از دغدغه دولت و ریاست جمهوری در حوزه سینمایی دارد.

این مسئول افزود: سوم شورایی که در سالهای گذشته رکود داشت شورای هنر بود که سالیان سال تعطیل بود و اکنون به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل تشکیل می‌شود در شورای هنر تصمیمات ظرف دو هفته به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی می رود و اگر بررسی نشود مصوب خواهد شد و شورای هنر می‌تواند عالی ترین شورای تصمیم گیری در حوزه هنر باشد این شوراها در گذشته یا وجود نداشتند و یا راکد و تعطیل بودند که با دغدغه‌مندی و نگاه جدید دولت و شخص رئیس جمهور راه اندازی و شروع به کار کرده تا نشان دهد که رئیس‌جمهور و مجموعه دولت چه اندازه برای هنر ارزش قائل هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول