اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

امضای ۳ سند همکاری میان ایران و روسیه

ایران و روسیه پس از دیدار جواد اوجی،‌ وزیر نفت و الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، ۳ سند همکاری امضا کردند.

امضای ۳ سند همکاری میان ایران و روسیه

‌به گزارش خبرگزاری فارس‌ به نقل از ‌شانا، امروز ‌چهارشنبه، چهارم خرداد پس از دیدار جواد اوجی، وزیر نفت و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه و هیئت عالی‌رتبه همراه سه سند همکاری امضا شد.

براساس این گزارش، بیانیه مشترک در نتیجه ملاقات روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری- اقتصادی ایران و روسیه (۲۵ مه ۲۰۲۲ تهران) میان جواد اوجی، وزیر نفت و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه امضا شد.

افزون‌بر این، تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و اتحادیه صنایع شیمیایی روسیه در خصوص تبادل دانش فنی و همکاری‌های دانش بنیان در حوزه تجهیزات صنایع پتروشیمی به امضای مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و رودکوویچ به نمایندگی از طرف ایوانف، رئیس اتحادیه صنایع شیمیایی روسیه رسید.

همچنین دوازدهمین پروتکل اجلاس گروه کاری همکاری‌های حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه میان شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و دیمتری زوریوف، معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه امضا شد.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت امروز (چهارشنبه، چهارم خردادماه) با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه دیدار و بر تلاش جمهوری اسلامی و دولت مردمی سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با کشور روسیه با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور تأکید کرد.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه همکاری‌های ایران و روسیه همه‌جانبه است، گفت: این همکاری‌ها اخیرا از پویایی خاصی برخوردار شده است و ما باید توافق‌های مهمی را که در سطح رؤسای جمهوری ایران و روسیه حاصل شده است، اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول