اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اختصاص ۵ درصد مسکن اجتماعی و ۱۰ درصد اشتغال به ایثارگران/ آمادگی بنیاد شهید برای پشتیبانی پایان‌نامه‌ها با موضوع سردار شهید سلیمانی

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اختصاص ۵ درصد مسکن اجتماعی و ۱۰ درصد اشتغال به ایثارگران خبر داد.

اختصاص ۵ درصد مسکن اجتماعی و ۱۰ درصد اشتغال به ایثارگران/ آمادگی بنیاد شهید برای پشتیبانی پایان‌نامه‌ها با موضوع سردار شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عصر امروز در شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: بعضی از شهدای ما چل‌چراغ هستند مانند شهید صفری و شهید هادی در حالی که درجه و فرماندهی نداشتند و یکی از آنها شهید مدافع حرم است و این شهدا باغ هدایت جامعه هستند.

وی بیان داشت: این کشش عظیم که برای حاج‌قاسم ایجاد شد برای این بود که قلب امام زمان(عج) در شهادت حاج‌قاسم سوگوار شد و جهان را تکان داد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عنوان کرد: معتقدم باید برای مکتب سردار سلیمانی نهادسازی کنید زیرا بدون نهادسازی کار جلو نمی‌رود، شورای راهبردی مکتب سلیمانی استان کرمان باید به موسسه تبدیل شود و در صورت امکان تولیت مزار شهید سلیمانی شکل گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد اقتصاد جهان خیریه است، ابراز داشت: اقتصاد خیر بهترین مسیر برای پیشبرد برنامه‌های سردار سلیمانی است و حاج‌قاسم یک چهره جهانی بود و برای همین مورد دشمنی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: جامعه به ایثار زنده است و اگر ایثار و فداکاری نباشد، به‌سرعت دشمنانش آن جامعه را می‌بلعند و ما به‌دنبال این هستیم که ایثار و شهادت را قانونمند کنیم.

معاون رئیس جمهوری از اعلام آمادگی برای پشتیبانی پایان نامه‌ها با موضوع سردار سلیمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: پایان نامه‌های جهانی به پیشیرد سریع مکتب سلیمانی کمک می‌کند و حلقه فکری و حلقه نرم در جهان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه نشان ایثارگران تهیه می‌شود و هر کدام از ایثارگران مانند فرزند شهید و یا پدر و مادر شهید نشان خودشان را دارند، افزود: حمایت، دفاع و توجه دولت آیت‌الله رئیسی از ایثارگران در طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی بی‌نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سال گذشته بنیاد شهید و امور ایثارگران در حالی ۳۱ هزار میلیارد تومان بود که این رقم در سال جاری به ۸۷ هزار میلیارد تومان رسیده است، آن هم در سالی که انقباض بودجه‌ای داریم و منابع ما محدود است‌.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: میزان افزایش حقوق ایثارگران هم بیش از ۶۰ درصد بوده است؛ هرچند مشکلات خانواده‌ها را رفع نمی‌کند.

وی عنوان کرد: ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهکاری به دانشگاه آزاد داشتیم و به عالم و آدم و بیمه‌ها و دانشگاه‌های کشور بدهکار هستیم و  بدهکاری‌های ما از سال آینده از محل ردیف خاص پرداخت می‌شود تا تنش ایثارگران کاهش یابد.

این مسئول اظهار داشت: طی ۶ ماه گذشته بیش از ۶۰ هزار نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شده‌اند در حالی که مجموع نیرویی که دولت به‌صورت قراردادی و استخدامی داشته ۵۷ هزار نفر است که ایثارگران در بین این افراد هم سهمیه دارند.

وی تصریح کرد: با اختصاص زمین و وام مشکل مسکن و شغل ایثارگران برطرف نمی‌شود و حتی ممکن است آنها را بدهکار هم بکند و باید خانه و شغل تولید کنیم. بنابراین ۵ درصد خانه‌ها در طرح اجتماعی مسکن برای ایثارگران است و در بقیه طرح‌های مسکن هم اولویت با ایثارگران است و ۱۰ درصد اشتغال هم باید به ایثارگران داده شود.

قاضی‌زاده ابراز کرد: خانواده‌های شهدای حشدالشعبی برای زیارت حاج‌قاسم به کرمان می‌آیند و ما میزبان آنها هستیم و با توسعه زیرساخت‌ها نگاه ویژه‌ای به کرمان به‌عنوان یک شهر زیارتی داریم.

وی با بیان اینکه سن ایثارگران بالا رفته است، متذکر شد: ۱۴ هزار تخت آسایشگاهی برای جانبازان و سالمندان نیاز داریم در حالی حدود ۱۲ هزار تخت کمبود داریم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول