اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ترافیک دریافت وام ازدواج در زنجان سنگین است/2 هزار و 635 نفر در صف وام ازدواج

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه ۳ هزارو ۷۶۷ نفر در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند که باید فکر اساسی برای آن انجام شود، گفت: آمار دریافت تسهیلات ازدواج و متقاضیان در صف انتظار نوید این را می‌دهد که ازدواج در استان رو به رشد است.

ترافیک دریافت وام ازدواج در زنجان سنگین است/2 هزار و 635 نفر در صف وام ازدواج

حسن دادگر، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره اینکه وام ازدواج برای زوج زیر ۲۵ سال ۱۲۰ میلیون تومان و برای زوجه زیر ۲۳ سال به میزان ۱۵۰ میلیون تومان است،اظهار کرد: برای فرزندان ایثارگران نیز این میزان تسهیلات دو برابر می‌شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه در پایان سال ۱۴۰۰، ۱۳ هزار و ۴۲۱ فقره وام ازدواج در ۱۴ بانک استان پرداخت شده که میانگین هر ماه یک هزار و ۱۱۸ نفر است، تصریح کرد: مبلغ پرداخت شده یک هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان بوده و میانگین ماهانه پرداخت وام ازدواج نیز ۹۸ میلیارد تومان بوده است.

وی بابیان اینکه در ابتدای هر سال به بانک‌ها سهمیه می‌دهند و بانک‌ها می‌توانند بر اساس سهمیه مشخص شده وام ازدواج به متقاضیان پرداخت کنند و بیشتر از سهمیه این امکان وجود ندارد، گفت: این امکان در سامانه وجود دارد که بانکی که سهمیه و صف انتظار کوتاه‌تری دارد، متقاضیان می توانند این بانک را انتخاب و وام ازدواج خود را دریافت کنند.

دادگر با بیان اینکه پرداخت وام ازدواج از یکم فروردین ماه ۹۷ به بعد امکان پذیر است و عقدهایی که قبل از تاریخ مذکور اتفاق افتاده است امکان ثبت نام وجود ندارد، افزود: در پایان سال ۱۴۰۰، ۱۳ هزار و ۴۲۱ فقره پرداختی وام ازدواج انجام شده است این در حالی است که 2 هزار و ۶۳۵ فقره در صف انتظار دریافت وام قرار دارند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری  بودجه وام ازدواج به بانک‌های استان داده شده گفت: در مدت مذکور ۳ هزار و ۷۶۷ نفر در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند که باید فکر اساسی برای آن انجام شود، چراکه در پایان سال ۱۴۰۱ صف طولانی از متقاضیانی که هنوز وام ازدواج دریافت نکرده‌اند باقی خواهد ماند.

دادگر اضافه کرد: آمار دریافت تسهیلات ازدواج و متقاضیان در صف انتظار نوید این را می‌دهد که ازدواج در استان رو به رشد است.

وی در ادامه به ابلاغیه وام فرزند‌آوری در طول چند روز گذشته به دست بانک‌های استان رسیده است نیز اشاره کرد و گفت: برای تمامی فرزندانی که از تاریخ اول فروردین ماه ۱۴۰۱ به بعد متولد شده‌اند میزان تسهیلات پرداختی برای فرزند اول ۲۰ میلیون  با باز پرداخت سه ساله با ۶ ماه تنفس، فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، با باز پرداخت ۴ ساله با شش ماه تنفس، فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان با باز رداخت ۵ ساله با شش ماه تنفس، فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶ ساله با شش ماه تنفس و فرزند پنجم ۱۰۰ میلیون تومان با باز پرداخت ۷ ساله با شش ماه تنفس می توانند تسهیلات دریافت کنند.

انتهای پیام/73021/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول