اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اجرای ۳۳۶۲ طرح اشتغال‌زدایی توسط بنیاد برکت در گیلان

به گفته رئیس هیأت مدیره‌ بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، از سال ۱۳۹۷ و آغاز فعالیت طرح بنیاد برکت در استان گیلان تاکنون سه هزار و ۳۶۲ طرح اشتغال‌زدایی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۳۸ میلیارد تومان در ۱۳۶ روستای استان گیلان انجام شده که ۱۳۳۳ طرح با اعتباری بالغ بر۷۰ میلیارد تومان آن متعلق به جذب اعتبارات شهرستان صومعه‌سرا است.

اجرای ۳۳۶۲ طرح اشتغال‌زدایی توسط بنیاد برکت در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، رئیس هیأت مدیره‌ بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سفر یک روزه خود به گیلان از مشاغل کارگاهی و روستایی شهرستان صومعه سرا بازدید کرد. 

محمود عسکری آزاد در جریان بازدید از طرح های اشتغال زایی صومعه سرا با بیان اینکه باید موانع و نواقص اشتغال‌زایی در کشور مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات حوزه اشتغال در جوامع هدف ملموس و موثر پدیدار شود، اظهار کرد: توانمندسازی مناطق روستایی با تمرکز بر روستاها و با محوریت توسعه‌ وپیشرفت با تلاش تسهیلگران توسعه در دست انجام است. 

وی با تاکید بر آیین نامه تحیق و توسعه بنیاد برکت که تمرکز بر توسعه روستاها با محوریت ایجاد اشتغال پایدار است، گفت: استفاده از ظرفیت‌های انسانی، اجتماعی، طبیعی و مالی در مناطق روستایی با توجه به توانمندی و مزیت مناطق عملکرد مطلوبی را در ایجاد کسب وکارهای خرد وکارگاهی رقم زده که انتظار می‌رود با برنامه‌های راهبردی جدید بنیاد برکت این روند درسال جدید که مزین به شعار "ایجاد اشتغال دانش بنیان واشتغال آفرین" است گستره‌ حمایت‌های مثمر ثمری را در رونق اشتغال ودرآمدزایی رقم زند. 

رئیس هیأت مدیره‌ بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، طراحی و پیاده‌سازی طرح‌ها، مدل‌ها و الگوهای اشتغال‌زایی کمیته تحقیق وتوسعه را از خود ایجاد اشتغال هم مهم‌تر دانست و افزود: طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت حاصل ساعت‌ها مطالعه و تحقیق است. 

به گفته عسکری آزاد، از سال ۱۳۹۷ و آغاز فعالیت طرح بنیاد برکت در استان گیلان تاکنون سه هزار و ۳۶۲ طرح اشتغال‌زدایی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۳۸ میلیارد تومان در ۱۳۶ روستای استان گیلان انجام شده که ۱۳۳۳ طرح با اعتباری بالغ بر۷۰ میلیارد تومان آن متعلق به جذب اعتبارات شهرستان صومعه‌سرا است. 

وی با بیان اینکه ۱۳۳۳ طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در بیش ۳۵ روستای شهرستان صومعه سرا انجام شده، افزود: امسال هم ۱۷ روستای دیگر در زیر چتر حمایتی طرح اجتماع محور بنیاد برکت قرار می‌گیرد.

بازدید از چندین کارگاه تولیدی در برنامه سفر استانی ریئس هئیت مدیره بنیاد برکت ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) بود.

کارگاه فرشی با اشتغال ۱۱نفر از بانوان نخستین مکانی بود که از آن بازدید کردند، این کارگاه با محوریت پشتیبان مشاغل صنایع دستی در رسته قالی بافی برای ۱۱ بانویی که نیاز به آموزش تامین نهاده و بازار داشتند از سوی بنیاد برکت تامین اعتبار شد. 

عسکری آزاد همچنین از مشاغل ایجادی و توسعه‌ای روستای تطف بخش میرزا کوچک شهرستان صومعه سرا که شامل مشاغل فنی خدماتی، دامپروری، زنبورداری و کارگاه تولید بسته‌بندی مواد غذایی، طرح بوم‌گردی که به کمک بنیاد برکت در سال ۹۸ ایجاد شده بود نیز بازدید کردند. 

همچنین از کارگاه چینی‌سازی روستای سیاه تن و طرح‌های کارگاهی طرح آسمان روستای سه‌سار بخش میرزاکوچک و نوخاله اکبری بخش تولمات که تولید البسه بیمارستانی ومراکز درمانی و انواع دست ساخته‌های چوبی بود بازدید و در جریان این بازدید با اشاره به توسعه جامعه در گرو توجه به ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی بیان کرد: هم‌افزایی علمی، هدایت فکری و کارشناسی راهبردی، باعث مشاغل پایدار ورونق درآمدزایی در روستاها می‌شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول