اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

نامه امیرعبداللهیان به برخی همتایان درباره ریزگردها

وزیر امور خارجه به وزرای خارجه کشورهای دارای منشاء ریزگرد و یا مبتلا به بحران زیست محیطی حاصل از انتشار گسترده گرد و غبار در منطقه نامه نوشت.

نامه امیرعبداللهیان به برخی همتایان درباره ریزگردها

به گزارش گروه سیاست خا جی خبرگزاری فارس، در پی تشدید پدیده گرد و غبار در منطقه و دستور اکید رئیس جمهور برای پیگیری فوری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به وزرای خارجه کشورهای دارای منشاء ریزگرد و یا مبتلابه بحران زیست محیطی حاصل از انتشار گسترده گرد و غبار در منطقه نامه نوشت.

وزیر امور خارجه در این نامه نوشته است: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر همکاری‌های فنی دوجانبه برای مهار ریزگردها، خواستار انعقاد یک کنوانسیون منطقه‌ای با مشارکت سازمان ملل متحد و سازمان‌های تخصصی آن به‌ خصوص برنامه محیط زیست ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی است. 

امیرعبداللهیان در این نامه افزوده است: لازم است ذیل این کنوانسیون یک صندوق ایجاد شود که کمک‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به آن واریز شده و هر چه سریع‌تر از محل این صندوق مبارزه با پدیده ریزگردها و بیابان زایی هماهنگ‌تر و سریع‌تر انجام شود.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از نامه خود یادآور شده است: این پدیده زیست‌محیطی مرز نمی‌شناسد و به سلامت همه مردم منطقه مرتبط است، لذا ضرورت دارد که همه دولت‌های منطقه فارغ از مسائل سیاسی در مقابله با بحران گرد و غبار به صورت جدی و موثر مشارکت کنند.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان  پیش از این نیز در خصوص ضرورت اقدام دوجانبه و جمعی برای مهار پدیده گرد و غبار و بیابان زایی با وزرای خارجه عراق، سوریه، کویت و ترکیه بصورت تلفنی گفت‌وگو کرد. وی از وزیر خارجه عراق خواست که عربستان نیز به عنوان یکی دیگر از کشورهای منشا و مبتلا به این بحران، این ایده را مورد توجه جدی قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول