اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جاده یا قتلگاه!/توسعه کهگیلویه و بویراحمد با این جاده‌ها امکان‌پذیر نیست

در گزارش‌های پلیس به کرات یکی از دلایل تصادفات منجبر به جراحی و فوتی مربوط به وضعیت غیر استاندارد جاده‌ها در کهگیلویه و بویراحمد است.

جاده یا قتلگاه!/توسعه کهگیلویه و بویراحمد با این جاده‌ها امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج محور توسعه هر استان جاده‌های آن استان است جاده‌های امن و تسهیل‌گر برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف، جاده‌هایی که گردشگران و توریست‌ها و مسافران در آن‌ها احساس امنیت کرده و برای آن‌ها ایجاد مشکل نکند.

اما در استان کهگیلویه و بویراحمد به رغم هزینه منابع غیر قابل شمارش در جاده ها همچنان وضعیت مسیرهای ارتباطی استان استاندارد و قابل اطمینان نیست.

جاده هایی که علاوه بر خطای انسانی در رانندگی به خودی خود موجب بروز حوادث بیشماری در سالهای اخیر شده است و آمار نشان می‌دهد که سال به سال جاده های استان تلفات بیشتری می‌گیرد و مصدومان تصادف هر سال رو به افزایش است.

در گزارش‌های پلیس به کرات یکی از دلایل تصادف جراحی و فوتی مربوط به وضعیت غیر استاندارد خود جاده هاست که باید همت مسئولان برای رفع مشکلات استان بیشتر معطوف به ایمن‌سازی جاده‌ها شود.

در همین خصوص آمارهای پزشکی قانونی نشان داده از رشد فزاینده آمار جرحی و فوتی در جاده‌های استان دارد.

در همین خصوص مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد به فارس گفت: در بحث مصدومان تصادف تعداد ۴۳۱۷ مورد مصدوم ناشی از سوانح رانندگی داشتیم که ۳۰۳۱ نفر آن را آقایان و ۱۲۸۶ نفر را خانم ها شامل شده است و ۷ و نیم درصد نسبت به سال قبل آن افزایش را نشان می‌دهد.

کامروز امینی می‌گوید؛ اما در فوتی های ناشی از تصادف در سال ۱۴۰۰ مجمع ۲۲۰ مورد فوتی ناشی از سوانح داشتیم که ۱۶۹ نفر مرد و ۵۱ نفر خانم بودند این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

با این تفاسیر مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد باید برای جلوگیری از چنین فجایعی در جاده‌ها دست به کار شده و پیگیر اعتبارات ملی برای ترمیم نقاط حادثه خیز استان باشند چنان که استاندار نیز گفته ۱۵۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز از سوی دولت به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافته که لازم است هر چه سریعتر این نقاط ترمیم شود تا شاهد جان دادن مردم در جاده‌های استان نباشیم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول