اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

توصیه ولی امر مسلمین به نمایندگان ارشادی، مولوی و مدیریتی است/ عدم دخالت نمایندگان در انتصابات

توصیه‌های ولی امر مسلمین، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ ارشادی، مولوی و مدیریتی است.

توصیه ولی امر مسلمین به نمایندگان ارشادی، مولوی و مدیریتی است/ عدم دخالت نمایندگان در انتصابات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام احمدرضا احمدی در یادداشتی نوشت: برای بار دوم است امام مسلمین نمایندگان و مجلس را انقلابی توصیف فرمودند و در عین حال از مداخله در انتصابات برحذر داشتند.!

یکی از نمادها و نمودهای انقلابی بودن ولایی بودن است.

نماینده انقلابی ولایی یعنی نماینده مطیع امر رهبری!
نماینده انقلابی ولایی یعنی براساس فرهنگ، مبانی و کلام اسلامی، اعتقاد به وجوب اطاعت از امام و یا همان ولی امر جامعه اسلامی و عقیده به حرمت تمرد از حکم امام و یا همان ولی امر جامعه که در زمان ما "ولی فقیه" نامیده می شود.

از صدر سخن مقام معظم رهبری که بگردیم؛ از ساقه سخن ولی امر مسلمین در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی فهمیده می شود که عدم دخالت نمایندگان در انتصابات، ارشادی نیست بلکه فراتر از آن یعنی مولوی است، چنانکه فرمودند: «یک سفارش مؤکد هم بکنم، البته آقای قالیباف حالا که می‌آمدیم، به من گفتند که «شما یکی از این سال‌ها راجع به اینکه نمایندگان درمورد انتصاب‌ها و این‌ها دخالت کنند یک چیزی گفتید، بعضی از همکاران ما ناراحت شدند»؛ بنده ناراحتی شما را که اصلاً نمی‌خواهم و نمی‌پسندم، اما شما را هم خیلی دوست دارم، مصلحت شما را می‌خواهم؛ واقعاً نباید دخالت کنید در انتصابات!

[واقعا نباید دخالت کنید در انتصابات] این بیان واضح، دیگر توصیه نیست بلکه باید و نباید مطرح است که در حقیقت حکم مولوی است نه ارشادی!

به همین دلیل؛ ولی شناسان(نمایندگان انقلابی) مجلس که عنوان انقلابی را از امام مسلمین به خود اختصاص داده اند می بایست این سخن رهبری معظم که فرمودند:[واقعا نباید دخالت کنند در انتصابات] را حکم شرعی تلقی کنند و در صورت باور داشت به چنین حقیقتی باید بدانند که مخالفت با امر صریح امام جامعه، جایز نیست و تمرد از حکم معظم له خلاف شرع بین است.

نکته کلیدی دیگر، در تبیین موضوع این است که بیانات  معظم له حاکی از دانش مدیریتی و تجربه اجرایی است. و این منطق قوی ایشان بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات یک امر مدیریتی از نوع استراتژیک است.

منطق مبنی بر تجربه و دانش مدیریتی مقام معظم رهبری در عدم تداخل در روح کلام معظم له نهفته است.چنانکه فرمودند:

«شما وقتی که فرض کنید راجع به فلان مدیرکل، راجع به فلان فرماندار و حتی راجع به استاندار چه مثلاً به آن وزیر مربوط پیشنهاد می‌کنید یا احیاناً مثلاً خدایی ناکرده فشار وارد می‌کنید این موجب می‌شود که اگر چنانچه آن مأمور بد عمل کرد، آدم نداند یقه‌ چه کسی را باید گرفت، نه مردم بدانند، نه دستگاه قضایی بداند، یقه‌ آن وزیر را باید گرفت که چرا این را گذاشتید؟ یقه‌ این نماینده را باید گرفت که چرا فشار آورده؟»

بنابراین، سخنان رهبر فرهمند انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه جهتِ مولوی آن بر ارشادی بودنش غلبه دارد؛ و عمل بر خلاف آن بی شک خلاف شرع هست؛ بی گمان یک نگره فوق‌العاده دقیق مبتنی بر مدیریت استراتژیک می باشد، که نمایندگان انقلابی ولایی بایستی بدان توجه نمایند که در غیر اینصورت[عدول از حکم مولا و ولایت امر] باقی ماندن بر کرسی نمایندگی و دریافت هر نوع مزایای حاصل از جایگاه نمایندگی، تحصیلِ لقمه شبهه‌ناک خواهد بود.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول