اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

لزوم تقویت سیل بندهای فرهنگی برای مقابله با تهاجم دشمن

عضو شواری اسلامی شهر یزد با اشاره به این‌که سیل ضد فرهنگی غرب به قلب زندگی جوانان وارد شده است؛ لزوم ایجاد و تقویت سیل بندهای فرهنگی و دینی برای مقابله با تهاجم دشمن تاکید کرد.

لزوم تقویت سیل بندهای فرهنگی برای مقابله با تهاجم دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمد مهدی نیکونژاد پیش از ظهر امروز در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با دعوت هنرمندان دلسوز و متعهد شهر یزد به تولید آثار فاخر، ماندگار و اثر بخش در موضوعات مختلف هنری اظهار کرد هنرمندان یزدی در قرن جدید به گونه ای تلاش کنند تا با خلق مکرر آثار ارزشمند هنری در حوزه های مختلف نقاشی، مجسمه سازی، خطاطی، تاتر، فیلم و سریال، نویسندگی، عکاسی و دیگر عرصه های هنری، چهره های جدیدی از هنرمند خلاق طراز انقلاب  را ارایه دهند.

وی همچنین از مدیران دستگاه‌های دولتی خواست تا با حمایت مادی و معنوی از این هنرمندان، آثار تولید شده را تا رسیدن به یک اثر فاخر ملی و بین المللی حمایت و پشتیبانی کنند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با طرح این سوال که ما تا چه زمانی صرفا باید به آثار ارزشمند هنری به ارث رسیده از گذشتگان خود ببالیم گفت: قطعا ما  باید به این آثار ارزشمن افتخار کرده و نام و یادشان را گرامی بداریم ولی سوال این است آیا وقت آن نرسیده است که نسل جدید هنرمندان ما آثار ارزشمند و فاخر تولید کنند و در دنیای مجازی و پر از زرق و برق زمان حال که پر از ترفندها و حیله ها و مکر و دروغ و شعبده بازی است اثری را خلق کنند که به دل مخاطب نشسته، او را به فکر وا دارد و نکته های ناب و جدیدی را در رابطه با اثر خلق شده تولید کند؟

نیکونژاد بیان کرد: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در نظر دارد به منظور همراهی با هنرمندان یزدی طی سلسله نشست های تخصصی با هنرمندان در صنف های مختلف هنری ضمن تبادل نظر با این عزیزان مسیر پیش روی هنرمندان را هموار نموده و برای رسیدن به این هدف تمام قد وارد این راه شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعا هنرمندان نخبه با کمک گرفتن از تکنیک های علمی و دانش بنیان می‌توانند به خلق آثار هنری جدید دست یافته و ضمن گذر از حالت سنتی به خلق آثار مدرن و پیشرفته دست یافته و ابتکار عمل را از رقبای خود در سایر کشورهای دنیا بربایند.

نیکونژاد تاکید کرد: قطعا اگر غیر از این باشد، همه ما در طول زندگی مصرف کننده و تماشا کننده آثار تولید شده از سایر کشورها و هنرمندان و نخبگان کشورهای بیگانه هستیم کما اینکه آثار تولید شده از انیمیشن ها و گیم نت های خارجی تولید شده در غرب آنچنان دل و ذهن نوجوانان و جوانان ما را ربوده که به صورت حرفه ای در حال تاثیرپذیری از همه حالات موجود آن هستند و خالقان این آثار به صورت هنرمندانه، خلاقانه و هیجانی و دلفریب در حال تزریق فرهنگ و هنر غربی به بازدیدکنندگان، تماشاگران و استفاده کنندگان از این آثار می‌باشند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد بر ضرورت برنامه ریزی دقیق برای جلوگیری از این تاثیرگذاری مخرب به وسیله آثار فاخر و ارزشمند متناسب با نیازهای جوانان کشور تاکید کرد و گفت: لازم است سیل‌بندهای فکری و ذهنی و اعتقادی متناسب با نیاز روز را برای جلوگیری از ورود هرزه‌های فرهنگی، غیردینی و غیراعتقادی به افکار و اعتقادات جوانانمان مهیا و تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: همه دیدیم که به دلیل نامناسب بودن یا عدم تقویت سیل بندهای اطراف شهر یزد چگونه با یک بارش ۴۵ تا ۵۰ دقیقه‌ای شهر و شهروندان دچار خسارت و ناخوشی شدند و علی رغم تلاش شبانه روزی همه دستگاه ها بر اساس برآوردها خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد تومانی به تاسیسات و تجهیزات شهری و محله ای و خانه و اثاثیه مردم وارد آمد.

نیکونژاد عنوان کرد: حال سوال اینجاست اگر این سیل بند نبود چه اتفاقی می افتاد و آیا آمادگی مقابله و  توان تحمل خسارت وارده را داشتیم، به حمدالله که تلفات جانی در این حادثه نداشتیم و مدت بارش کمتر از یک ساعت بود و قطعا اگر همین سرعت بارش در طول چند ساعت رخ می داد خسارت‌ها بسیار بیشتر می‌بود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه تهاجم فرهنگی دشمن هم به مانند سیلی بسیار شدید در حال خسارت زدن به اعتقادات و فرهنگ جوانان ایران است تاکید کرد: در حوزه مسایل اخلاقی، دینی، فرهنگی و اجتماعی چه سیل بندهایی را آماده کرده ایم که در این طوفان و کوران حوادث غیراخلاقی و غیر دینی و در مواجهه با سیلاب‌های وارده از جانب غرب و عرفان های کاذب و فیلم ها و صحنه های مستحجن غربی بتوانیم  تحمل کنیم تا به شاکله فکری و ذهنی، روحی و اخلاقی ، فردی و اجتماعی ما و جوانانمان آسیب نزند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول