اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

۲۱۵ واحد آموزشی در کردستان نیازمند مقاوم سازی است

معاون فنی اجرایی اداره کل نوسازی مدارس کردستان گفت: از مجموع متراژ ۸۸۶ هزار متر مربع واحد آموزشی استان ۱۹۵ واحد آموزشی مدرسه سنگی، ۲۹ مدرسه کانکسی و ۲۱۵ واحد آموزشی نیازمند مقاوم سازی است.

۲۱۵ واحد آموزشی در کردستان نیازمند مقاوم سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس، حامد مهدی زاده ظهر امروز در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سنندج، توسعه فضاهای آموزشی استاندارد و مقاوم سازی مدارس را جزو واولویت های نوسازی مدارس استان دانست و تعداد فضاهای آموزشی در سطح استان را ۲ هزار و ۸۷۸ عنوان کرد.

معاون فنی اجرایی اداره کل نوسازی مدارس کردستان اظهارکرد: هم اکنون تعداد ۲۱۵  واحد آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی است.

مهدی زاده مدارس شهرستان های سنندج، سقز، مریوان و بانه را جزو واحدهای آموزشی پرخطر دانست و گفت: تعداد ۶۷ واحد آموزشی در سنندج ، ۶۷ واحد آموزشی در سقز، ۶۴ واحد در مریوان و ۵۹ واحد آموزشی در بانه  با اعتباری نزدیک ۱۱۳ میلیارد تومان نیازمند احداث و‌نوسازی است.

وی با اشاره به تخصیص ۲۸۴ میلیارد تومانی اعتبارات در سال گذشته گفت: این میزان اعتبارات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته قابل ملاحظه بوده که از این میزان ۲۳۸ میلیارد تومان آن به تخریب و بازسازی، تکمیل طرح های نیمه تمام، پروژه های ملی تخصیص پیدا کرد.

معاون فنی اجرایی اداره کل نوسازی مدارس کردستان ۶۶ پروژه فعال در قالب ۳۹۶ کلاس درس را از پروژه های در دست اجرا سال گذشته عنوان کرد و گفت: این پروژه ها نیازمند اعتبار ۱۲۴ میلیارد تومان است که هم اکنون در حال اجراست.

مهدی زاده اجرای مناقصه شامل ۱۹ پروژه در قالب ۱۴ کلاس درس را از پروژه های در دست اقدام امسال برشمرد و اظهارکرد: بخشی از این پروژه ها شامل پروژه محرومیت زدایی است که با هزینه ای بالغ بر ۱۲۳ میلیارد تومان در حال اجراست.

استانداردسازی ۲۲۹۰  مدرسه در حال انجام است

معاون فنی اجرایی اداره کل نوسازی مدارس کردستان به استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان اشاره کرد و افزود: تاکنون سیستم گرمایشی تعداد ۲ هزار و ۲۹۰ مدرسه در قالب هفت هزار و ۳۱۱ کلاس درس با هزینه ۷۳ میلیارد تومان انجام شده و اکنون استانداردسازی تعدادی دیگر نیز در حال انجام است.

وی گفت: تاکنون ۱۷۴ پروژه  مدرسه سازی در قالب ۶۹۶ کلاس درس و ۶ پروژه دیگر در قالب ۴۸ کلاس درس مقاوم سازی شده است.

معاون فنی اجرایی اداره کل نوسازی مدارس کردستان از مقاوم سازی سه پروژه در سال جاری خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه اوایل تابستان خواهد بود.

مهدی زاده همچنین طرح محرومیت زدایی را از دیگر طرح های نوسازی مدارس دانست و اظهارکرد: تعداد ۳۷ پروژه محرومیت زدایی در قالب ۱۷۴ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان تعریف و در حال اجراست.

به گفته وی، بخشی از این پروژه ها بالای ۶ کلاس درس است برای تکمیل آن ۸۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ تعداد ۸۲ پروژه با هزینه ای نزدیک ۸۵ هزار میلیارد ریال احداث و به بهره برداری رسیده است.

معاون فنی اجرایی اداره کل نوسازی مدارس کردستان یادآورشد: هم اکنون تعداد ۸۱ پروژه با هزینه ای بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیون ریال در حال انجام است.

مهدی زاده سرانه آموزشی در کشور را ۸،۳۹ صدم متر مربع ذکر کرد و گفت: این شاخص در استان کردستان ۵،۳۲ صدم متر مربع است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول