اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

حضور ۲۷ هسته برتر از چهارمحال و بختیاری در رویداد ملی «عصر امید»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۷ شرکت‌کننده در حوزه‌های هسته‌های فناور، شرکت‌های فناور، زیرساخت‌های برتر و آزمایشگاه‌های برتر از این استان به عنوان شرکت‌کننده در این رویداد حضور دارند.

حضور ۲۷ هسته برتر از چهارمحال و بختیاری در رویداد ملی «عصر امید»

ابراهیم رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد به برگزاری اولین رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: قرار است در این نمایشگاه که با عنوان «عصر امید» در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و مطابق با شعار سال برگزار می‌شود دستاوردهای چهل ساله دانشگاه آزاد در آستانه چهلمین سالگرد تاسیس آن رونمایی شود.

رئیس دانشگاه آزاد چهارمحال و بختیاری افزود: هدف اصلی برگزاری این رویداد این است که از ایده‌های دانشجویان، نخبگان، ایده‌پردازان و خلاقان در حوزه‌های مختلف پزشکی، زیست پژوهشی،کشاورزی، هنر و هسته‌های فناور تشکیل شده رونمایی و ایده‌های برتر انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه این رویداد ۸ تا ۱۱ خردادماه سال جاری در مصلی امام خمینی تهران برگزار می‌شود، ادامه داد: قرار است در این نمایشگاه یک هزار ایده، یک هزار شرکت فناوری اخلاق، یک هزار زیرساخت دانشگاهی و فرصت رقابت برای جذب بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه شرکت کند که سهم استان ما ۲۷ هسته در رویداد است.

حضور ۲۷ هسته برتر از چهارمحال و بختیاری در رویداد ملی

رحیمی اظهار داشت: ۲۷ شرکت‌کننده در حوزه‌های هسته‌های فناور، شرکت‌های فناور، زیرساخت‌های برتر و آزمایشگاه‌های برتر از این استان به عنوان شرکت‌کننده و افراد عادی، مسئولان لشکری و کشوری و سرمایه‌گذاران به عنوان بازدیدکننده در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: حضور سرمایه‌گذاران در این نمایشگاه سبب انعقاد قراردهای عظیم شغلی با این ایده‌های برتر است که خود گام بزرگی برای رسیدن به اهداف انقلاب و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای استقلال و خودکفایی در حل مشکلات استانی و بین‌المللی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان اینکه این دانشگاه همیشه در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی درخشیده است، گفت: استان در همه حوزه‌های رویداد شرکت خواهد کرد و با توجه به آمایش زمینی استانی کشاورزی، دامپروری و گردشگری داریم که ایده‌های ارائه شده نیز متناسب با همین حوزه‌ها است.

بخشی از ایده‌های راه یافته به رویداد ملی

رحیمی بیان داشت: شرکت«کچوان» در حوزه گیاهان دارویی در این رویداد شرکت می‌کند که چند دستگاه در خصوص نحوه پرورش گیاهان دارویی، خشک کردن، بسته‌بندی، اسانس‌گیری و تولیدات خاص در ارتباط با ترکیب‌های اسانس را به روش مدرن به نمایش می‌گذارد، گروه «زیست فناوری» کیت‌هایی را بر اساس مهندسی معکوس با یک دهم قیمت تولید و عرضه می‌کند از جمله کیت‌هایی که می‌تواند با حساسیت بالا در کمتر از ۲۴ ساعت میکروب‌ها را در فضا جداسازی کند، اپلیکیشن‌های خاص در زمینه آموزش و روانشناسی، تولیدات نمدی و چندین محصول دیگر در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

اشتغالزایی هر ایده برای چند ۱۰ خانواده

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی این ایده‌ها به نوع قراردادهای سرمایه‌گذاران با صاحبان ایده بستگی دارد، گفت: هر کدام از ایده‌های مطرح شده می‌تواند برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کند به طور مثال گیاهان دارویی ۱۰ خانوار را به خودکفایی می‌رساند و با دستگاه‌های ساخته شده و زیرساخت‌های فراهم شده بسته‌بندی و فرآوری این محصولات نیز در استان انجام می‌شود و جلوی خام‌فروشی در این حوزه گرفته خواهد شد.

رحیمی به کمبود امکانات در حوزه آزمایشگاهی اشاره کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از آزمایشات در استان‌های همجوار انجام می‌شود که توان و ظرفیت‌های لازم برای تقویت آزمایشگاه در این استان هم وجود دارد و می‌توانیم با مواد و هزینه کمتر آزمایش را انجام دهیم تا هم از توان دانشجویان استان استفاده کنیم و هم از حمل و نقل‌های کشاورزان و دامپروران برای انجام آزمایشات جلوگیری شود.

وی افزود: در همین راستا قراردادهایی با ادارات مربوطه از جمله غذا دارو و محیط زیست و ... در استان بسته شد تا این آزمایش‌ها دیگر به خارج از استان منتقل نشود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان در پایان گفت: همه زیرساخت‌های لازم متناسب با طرح‌های ارایه شده در استان فراهم شده تا از نخبگان حمایت کنیم، بهره‌وری و هم‌افزایی بیشتر میان دستگاه‌های استان اولویت اول این حمایت است که امیدواریم زودتر به وقوع بپیوندد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول