اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توزیع بودجه مبتنی بر عدالت باشد/تشکیل اتاق فکر برای تحقق شعار سال

استاندار کردستان گفت: در توزیع بودجه اولویت های استان را در نظر خواهیم گرفت و سعی می کنیم توزیع اعتبارات مبتنی بر عدالت و با نظارت هوشمند باشد.

توزیع بودجه مبتنی بر عدالت باشد/تشکیل اتاق فکر برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا ظهر امروز در شورای برنامه ریزی استان، اظهار کرد: شورای برنامه ریزی در حوزه طراحی، برنامه ریزی و سیاستگذاری از مهم ترین شورای حوزه مدیریت در استان است.

وی با بیان اینکه اعضای که برای این شورا تعیین شده اند باید شخصا در جلسه حضور پیدا کنند، گفت: شورای برنامه ریزی از آن دسته جلساتی است که قائم به فرد است و باید مدیرکل و رییس دستگاه شخصا در جلسات آن شرکت داشته باشد.

وی با انتقاد از عدم حضور مدیرکل اداره کار استان در جلسه شورای برنامه ریزی، تصریح کرد: هیچ توجیهی برای عدم حضور این مدیرکل نیست و این موضوع برای تمام مدیران صدق می کند.

روال تصمیم گیری در شورای برنامه ریزی قانون است

استاندار کردستان افزود: روال تصمیم گیری در شورا قانون خواهد بود و باید براساس قانون عمل شود، استاندار در این شورا یک رای دارد و اصرار دارم مطابق قانون تصمیم گیری شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه علاقه ای به تحمیل نظر استاندار در شورای برنامه ریزی نداریم، گفت: حتی در مواردی که لازم است، ساز و کاری برای مخفی کردن آرا اندیشیده شود تا اعضا بتوانند خیلی راحت نظر کارشناسی خود را درتصمیم گیری ها اعلام کنند تا اعمال شود.

وی با بیان اینکه در مواردی که ضوابط اجرایی بودجه برای آن زمان مشخص کرده اعضا باید به این زمان بندی ها مقید باشند، گفت: اقداماتی مانند ثبت املاک در سامانه، مجوزهای کمیسیون ماده 23 و غیره که قائم به زمان است باید در زمان خود انجام تا زمان را از دست ندهیم.

توزیع اعتبارات مبتنی بر عدالت باشد

استاندار کردستان تصریح کرد: در توزیع بودجه اولویت های استان را در نظر خواهیم گرفت و سعی می کنیم توزیع اعتبارات مبتنی بر عدالت و با نظارت هوشمند باشد.

زارعی کوشا با بیان اینکه اولویت های استانی مشخص و شهرستان ها باید به آن توجه کنند، گفت: در رابطه با برنامه های دانش بنیان که شعار سال هم است، زمان تعیین شده است باید تا پایان مردادماه همه دستگاه ها برنامه های خود را جمع بندی و به سازمان اعلام کنند تا کارهای تصویب و مبادله موافقت نامه های آن نیز انجام شود.

وی افزود: دولت عوض شده و رویکردها باید متناسب با نگاه دولت باشد و یکی از مهمترین سیاست های دولت این است که در راستای تحقق فرامین رهبری باید با جدیت عمل کنیم.

استاندار کردستان با تاکید براینکه باید در زمینه شعار سال بهترین عملکرد را داشته باشیم، گفت: در سالی که مقام معظم رهبری روی تولید دانش بنیان وفعالیت های دانش بنیانی تاکید می شود باید با سال های دیگر تفاوت داشته باشد.

تشکیل اتاق فکر برای تحقق شعار سال

استاندار کردستان بر تشکیل اتاق فکر و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای عملیاتی کردن شعار سال در زمینه دانش بنیان کردن برنامه ها و تولید تاکید کرد و گفت: پاسخگویی به مکاتبات باید در کوتاهترین زمان ممکن از سوی دستگاه ها انجام شود و اگر کم کاری در این حوزه صورت گرفته در شورای برنامه ریزی اعلام شود.

زارعی کوشا توسعه صادرات از اولویت های استان دانست و گفت: بعد از سفر هیئت دولت به استان قطعا سفربرنامه ریزی شده و بسیار مهمی به اقلیم خواهیم داشت، گفت: در این سفر برنامه ریزی خوبی در زمینه فعالیت های حوزه صادرات و سایر اقدامات مشترک خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در رابطه با تخصیص اعتبارات، باید کمیته تخصیص تشکیل با حضور اعضای مرتبط و متولی در این حوزه تشکیل شود.

معرفی پروژه های نیمه تمام استان تا پایان خردادماه

وی خواستار معرفی پروژه های نیمه تمام تا پایان خردادماه امسال از سوی دستگاه ها شد و افزود: باید اطلاعات دقیق و کاملی از پروژه های نیمه تمام از سوی دستگاه ها اعلام شود تا تصمیم گیری لازم برای انها انجام شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در اقدام ملی مسکن تکلیف قانونی انجام شود و با توجه به کمبود اراضی که وجود دارد باید اراضی مازاد را معرفی شوند.

زارعی کوشا در پایان با اشاره به سیاست و برنامه دولت در رسیدن به رشد 8 درصدی در اقتصاد گفت: تحقق این مهم نیازمند شناخت و اطلاعات کافی از تمام ظرفیت ها است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول